Sjukt trött på att tappa 3G uppkopplingen

Diskussion i 'Hero' startad av wormuska, 5 dec 2009.

1. wormuska

wormuska Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Snart lämnar jag in den här förbannade luren, 3G uppkopplingen kopplar ju ner stup i kvarten och inte blir det bättre av att wi-fi slutar fungera när jag en gång stängt ner den, den går bara igång ifall jag startar om luren.

På en vanlig Nokia som jag hade innan så var det ju inga problem att ha både wi-fi och 3G igång samtidigt varför ska det vara så komplicerat på den här?

har senaste ROMen så det är ju inte det, är det nån som har nån idé vad som kan vara fel? Månne det hjälpa om manlägger in den där Modaco eller vad den heter?

2. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

3. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jupp... *#*#4636#*#* (slå som telefonnummer) och välj WDCMA only brukar funka för 3G-biten. WeFi (finns i Butiken/Market) löser WiFi-problemet (som är nån strömspar-bugg).

Och telefonen blir väldigt mycket 'roligare' (snabbare) med MoDaCo 3.0

4. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Senaste radiouppdateringerna gör att du får bättre täckning.
    Jag vet inte om Modacco gör sitt också, men eftersom du ändå måste fixa bootloader för radiouppdateringarna är det lika bra att lägga in modaco oxå, telefonen blir mycket roligare :)

5. wormuska

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men det är ju helt sjukt att man måste modifiera om telefonen för att få en sån elementär sak som 3g att börja fungera korrekt.
    Man kan ju inte ens skicka sms när 3g ligger nere.
    Kan man lägga in radion utan att roota luren för vill ju ha garantin kvar?

Sen fungerade inte wi-fi med de wefi programmet heller :-(

Duktigt besviken nybliven Hero-ägare..

6. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

7. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tror inte jag har de problem du beskriver men jag har ett liknande problem.
    Wifi funkar kanon.

3G-datauppkoppling tappar jag ibland. Jag kan fortfarande ringa över 3Gnätet men inte surfa. En reboot löser alltid problemet temporärt. Någon som har en lösning?

Brukar framförallt uppleva detta om jag varit hemma och vart uppkopplad via wifi och sen lämnar hemmet. Jag har senaste radion och MCR 3.0

8. durd

durd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag skulle ringa/maila HTC Support, låter som nå måndagsexemplar. Eller att ni reklamerar telefonen i butik, det ska ju verkligen inte vara så som ni beskriver.

Eller att ni provar ny radio, LaZe har ju iofs redan provat ny radio...

9. wormuska

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det skumma med min wi-fi är att luren hittar mitt nätverk och jag kan även koppla upp mig mot min dator med Andftp, kolla mail, kommer även i butiken och jag kan köra ett speedtest där jag får en fin hastghet på 7mb men jag kan fan inte surfa då händer ingenting, någon som kan förklara det problemet då?

För övrigt är det en underbar telefon :)

Edit: Nu testa jag att installera Opera mini och med den kommer jag ut på nätet men inte med default browsern???!!! vet inte om jag ska skratta eller gråta

Last edited: 6 dec 2009
  10. desdic

desdic Guest

Tjena

Jag hade exakt samma problem

Vet inte vilken operatör du använder, men kolla så att du inte har en proxy server satt på din APN för 3G, jag tog bort min för Telenor o då började det att fungera att surfa med den inbyggda webbläsaren.

/Mange

11. wormuska

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har oxå telenor så jag ska ta och testa det, hör av mig om det löste sig.

Edit: Det verkar fungera nu efter att jag tagit bort proxy, men den kör väl fortfarande på APN-services.telenor.se?

Last edited: 6 dec 2009
  12. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kolla Wikin för APN inställningarna.

Hoppas det löser sig, om inte så är det ju många som är villiga att ge tips/hjälp här i forumet!

13. desdic

desdic Guest

Japp, ska vara services.telenor.se, enligt telenors support ska det inte spela någon roll vilken man använder, men jag tror MMS o liknande bara fungerar via services. dock har jag valt flatrate på mitt abonnemang.

/Mange