[GUIDE]Hur man uppdaterar till officiell 2.2!

Diskussion i 'Blade' startad av MrApA, 6 apr 2011.

  1. MrApA

    MrApA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OBS Detta kommer inte att fungera om du har Clockwork recovery intstallerat!
    Om du har det flasha lämplig återställnings rom härifrån https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37364

    1. Gör en backup på alla data:
    Ladda ner appen mybackup från markethttps://market.android.com/details?id=com.rerware.android.MyBackup&feature=search_result

    Eller genom att söka på den i market på telefonen välj då inte pro eller root versionen.
    Öppna sedan appen och tryck på knappen Backup välj vad backupen ska heta och vad som ska Backas upp:P
    Välj att spara Local på SDkortet (funkar säkert att välja online men det har jag inte testat)

    OBS! Du måste göra en backup på både media och data

    2. Gör en wipe (För säkerhets skull)
    Gå till Inställningar>Sekretess>Återställ standardinst. och klicka vidare

    3. Ladda ner uppdateringsprogrammet på

    http://www.ztesweden.se/Exego.aspx?p_id=327

    Öppna programmet (om du använder Norton och ska uppdatera med den senaste teliafilen finns det risk att den varnar. Om den raderar filen måste du stänga av download nånting Hjälp! jag har glömt vad det hette och jag har inte Norton själv)
    Det kan komma upp en ruta med konstiga tecken om detta händer bara tryck på OK
    gör det även på nästa ruta om nästa fönster är ett felmeddelande om att du inte har behörighet kan du högerklicka på filen och välja "Kör som Administratör"

    4. När du har startat programmet ska du stänga av telefonen och ta ut batteriet, sätt sedan tillbaka batteriet och håll in volym ner tryck sedan på startknappen. Håll ner volymknappen tills det står FTM i en vit ruta på skärmen då kan du släppa volym ner och sätta i USB sladden.
    Vänta tills datorn har installerat drivrutinerna och sedan kommer START knappen att lysa upp i uppdateringsprogrammet tryck på den och vänta...
    När mätaren har gått ända upp till 100% är det dags att starta telefonen första booten efter uppdatering kan ta ett tag så bli inte orolig:)

    5. Följ instruktionerna och logga in med ditt googlekonto.
    Du kan behöva lägga in ett nytt APN detta gör du genom att hoppa över att logga in på googlekontot och sedan gå till Inställningar>Trådlöst & Nätverk>Mobila Nätverk>Åtkomstpunktsnamn och trycka på MENU knappen välj "Nytt APN"

    6. Installera mybackup från market
    Välj Restore och välj Media eller Data och välj backupen som du gjorde förut
    OBS En i taget starta om efter varje Restore

    7. Om inget har gått fel har du nu 2.2 i din telefon Grattis!

    Påminn mig om jag har glömt nåt viktigt;)
     
    Last edited: 6 apr 2011
    ballee och MarkusB gillar detta.
  2. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Mja, det funkar inte. Fick felmeddelande om att denna versionen inte var riktig. Körde på telia.
     
  3. bloomability

    bloomability Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Info:
    Nova launcher
    Samma för mig. Har också Telia.
     
  4. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    482
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Last edited: 3 jun 2011
  5. SweRocco

    SweRocco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkade kanon! Körde in "For Sweden and Denmark, Blade Froyo upgrade (vanilla/generic software) for a customer that has not bought their Blade from a COMVIQ/Tele2 or TELIA store" och det funkade kanon!

    Nästa steg för väl bli o modda upp den till Android 2.3 då...