Version 2.0 - 2011-04-20
- Bytt till Clockwork 3.0.1.4 eftersom 3.0.2.4 inte fungerar med cm7 konverteraren.
- Funkar även att köra när man har CM7 installerat.
Nerladdning: OneClickRecovery_ver2.apk - MD5: C513D5D94777B2F7D895E4E87002C8BD
------------
Efter att ha gjort en z4root version som permanent-rootar Blades så ville det sig inte bättre än att lite fler idéer poppade upp i skallen.
Så jag slösade lite tid i helgen på att snickra ihop en app som genom en knapptryckning blåser på Clockwork recovery 3.0.2.4 och bootar om i recovery läge när den är klar. Ingen rootning behövs, bara att starta app:en och trycka på knappen.
Nerladdning: http://www.mediafire.com/?g8pa9e1z3thdfbf
Jag har bara testat den med Telias 2.2:a men den bör funka på alla original Blades. Den innehåller Clockwork för både Gen1 och Gen2 och flashar automagiskt rätt version.
Instruktioner:
- Spara OneClickRecovery.apk på SD-kortet
- Spara den ROM du tänkt installera på SD-kortet (om du tänkt installera en ROM) OBS! Se till att du väljer en ROM som stöder din telefon. Jag rekommenderar Swedish Spring eftersom den automatiskt fungerar på både Gen1 och Gen2.
- Installera app:en m.h.a. "Filer" (eller annan filhanterare som t.ex. Astro)
- Aktivera "USB-felsökning" under Inställningar->Program->Utveckling
- Starta app:en och tryck på knappen.
- Vänta medans appen flashar Clockwork och bootar om till recovery.
- Gör en backup av ditt originalsystem!
- Installera ROM:en enligt instruktion.
Observera att en backup av din original recovery sparas på SD-kortet innan appen skriver över recovery partitionen. Appen har inget inbyggt stöd för att återställa den men eventuellt gör jag en uppdaterad version senare som kan göra det. Oavsett så kan det vara bra att spara undan den filen om man får behov av att återställa recoveryn i framtiden.
Enklare än så här kan det nog inte bli att installera Clockwork recovery. Det skulle väl isåfall vara om man tog bort knappen och startade flashningen automatiskt.
Last edited: Apr 20, 2011