Klock- och tangentbordsproblem

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Snackhat, Apr 26, 2011.

1. Snackhat

Snackhat Infant Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus One

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus One
    Någon gång under gårdagen (25/4) fick jag problem med min telefon. Det började med att jag inte kunde använda tangentbordet när jag tex. skulle skicka sms och sök bland mina program osv.
    Tangentbordet jag använder är Swiftkey, vilket har fungerat utan problem tidigare. Jag testade med andra, bland annat standard men det gjorde ingen skillnad. När jag trycker på tangenterna vibrerar telefonen till, som den brukar, men det kommer inga bokstäver.

Ett udda problem som också uppstog var att klockorna i telefonen går fel. Till exempel kan klockan på min lockscreen och en gjord i Minimalistic Text tillsammans med Widgetlocker visa fel tid medans den på originalslidern visar rätt. Det händer också att klockan i notifikationsfältet (längst upp på skärmen) visar en helt annan tid. Det verkar som att de inte uppdateras.
    När jag öppnar "standardklock-appen" visar den rätt tid.

Exempel: Klockan är nu 20:51 men klockan på slidern är 20:40 och i notifikationsfältet är den 20:39.

Jag har testat att starta om telefonen flera gånger och det löser tillfälligt problemen men efter några minuter återkommer problemen. Det händer också att problemen försvinner av sig självt. Det enda jag installerade på telefonen i söndags och måndags var Death Worm från Market. Jag har testat att avinstallera appen men det gjorde ingen skillnad.

Jag har en HTC Desire med Android v2.2 som är rootad med LeeDrOiD V2.3. Jag har även testat att köra med olika launchers, bland annat Launcher7 (som jag kört ett tag utan problem), HTC Sense och Launcher Pro men haft samma problem med dem.

Några förslag?

2. Inso

Inso Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En Full wipe löser det mesta.
    Jobbigt som det låter.