Liten och behändig, men den är verkligen inte mer än en nödladdare, då kapaciteten är lägre än man har i sin telefon... Men som sagt, som nödladdare är den nog rätt praktisk.
Eftersom jag själv är lite sent ute och behöver ha en laddare redan på torsdag (2½-3 timmar tågresa, plus retur och det är sällan man hittar elurtag i tågvagnen) blir det nog att jag går förbi Kjell & Company idag på vägen hem och skaffar en med 4800mAh eller kanske den med 5000mAh.. De räcker i alla fall till nästan/drygt tre laddningar, och de laddar med 700mA / 1000mA, vilket motsvarar en vanlig Samsung-laddare respektive iPhone-laddare för elurtaget. Den med 5000mAh väger 210 gram, så det är ingenting som känns omöjligt att släpa med sig (faktiskt 5 gram mindre än min första telefon, men det var i och för sig några år se'n, se signatur).
Visst skulle det vara praktiskt med solcellsladdare och liknande, men de jag har sett har så låg effekt (200mA) att det skulle ta en halv dag för att ladda telefonen, och då är det liksom inte värt det.
Kanske blir att man beställer en Hong Kong-laddare också, men vi får se hur det blir med den saken. (Priset var ju i alla fall helt suveränt!)
Last edited: May 31, 2011