Som rubriken förtäljer. Liquiden är grym, men nu har jag förstått varför inte det funkar att geotagga bilder. Ikonen i notify-bar dyker upp och ser ut att hämta data, men det händer inget.
Jag har testat med maps, men cirkeln krymper aldrig. Har testat med brightkite, men den får aldrig bättre accuracy än typ 1500 meter. Testar med gpstester, den hittar inga alls. Testar med gps-statur, den hittar ingenting.
Har flashat på 1.0004.00 eller vad den heter för att få en senare revision, har testat att roota, ephemeris (eller vad f*n det heter) av och på gör ingen skillnad. Den hittar verkligen ingenting.
Vad tror ni? Skicka tillbaka till Dustin? Finns det något tricks?
hilfe.
-----------------------------------------------------
Postat både här och på MoDaCo utan att få till något matnyttigt. Pratade med Dustin som hänvisade till Acer. Snackade med Acer som efter att ha lyssnat på mig skickade mig fraktsedel för ups som hämtar paketet på måndag. Skickas till repair-center i Deutchland - tur att jag har min Magic, det lär ju ta ett tag.
Klart frustrerande, jag vill ju så gärna ha min Liquid efter hype och väntan. Det visar sig om jag får en ny eller en repad.
Uppdaterar tråden vartefter.
sugplopp
Last edited: Dec 23, 2009