Något har ballat ur...

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av nicke666, 26 maj 2011.

1. nicke666

nicke666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet att det finns 100 trådar om dålig batteritid men detta är nåt annat.

Av någon anledning fick jag för mig att ladda min telefon igår kväll istället för inatt. Jag drog ur laddaren när jag skulle gå och lägga mig, då hade jag 90% batteri. Alldeles nyss vaknade jag av att telefonen pep och tyckte att jag skulle sätta i laddaren igen eftersom det var mindre än 15% kvar??

Telefonen är rootad och jag har bara fryst saker inte tagit bort något.. Dock inget konstigt, typ bara LG launchern, meddelanden, startsida för bil och lite annat sånt bös.

Finns det någon app eller nåt som visar vad som faktiskt har dragit batteri? Kollar man på batteriförbrukning under inställningar så säger den ju bara typ 50% viloläge, 49% inaktiv och 3% skärm :) 102%...)

Det enda som ser ut som det har arbetat mycket är Facebook (SOM JU FAN INTE GÅR ATT STÄNGA AV UTAN ATT MAN GER SIG IN OCH HÄRJAR I HANTERA PROGRAM!? LÖSNING NÅGON? Får ofta höra att "du är ju alltid inloggad på facebook" trots att jag inte använder det så mycket)

Hjälp?

2. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du kan prova "spare parts +" Där kan du se. Men det hjälper fan inte det heller. Har samma problem. Hoppas fixet Lg släpper i slutet av denna månaden fixar detta. Har haft samma problem sen dag ett. Kollar du i spare parts under mobil deaktivering eller ngt sånt så ser du vad som drar ström i viloläge.

3. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okok ska kolla. Det konstiga är att jag inte haft några sånna här problem innan..

4. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur länge har du haft mobilen? En vän till mig fick problemet först några veckor efter användande. Nu är vi båda i samma sits. Gissar att det är som med omstarterna, att LG förnekar det in i sista sekund. På min mobil är det android system som drar mest, villket man kan tänka sig är pga problemet med processorerna som lg sa att det var...

5. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Stäng av meddelandetjänsten i facebook, Alltså ställ in så att du själv måste gå in o kolla om du fått nått meddelande / avisering.

Vet inte om det hjälper med ditt problem, men det är bra att göra det anyway...

6. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har hunnit få 2 räkningar iaf :P så jag borde ha haft den i 2 månader

7. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte just att jag skulle stänga av meddelende från facebook.. Den har börjat säga att jag har 7 nya meddelanden väldigt ofta men när jag kollar så har det inte hänt nåt. Ska testa. Men kommer det att göra att det stänger ner sig riktigt? Att jag slipper vara inloggad hela tiden? eller hur löser man det?

8. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

kör du facebook for lg eller android versionen? en av dom vet jag man kan stänga av synkningen i inställningar -> konton och synkronisering

9. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör Android versionen.. Synkning är nu av, men problemet var ju att det aldrig stängs av? Kommer det att göra det nu? Eller kommer jag fortfarande vara online konstant?

10. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det kanske är Facebook eller någon av de andra sociala apparna som utlöser omstarter? Jag har aldrig haft en omstart eller låsning på min 2x.

11. androidrules

androidrules Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När du är inne på Facebook appen så trycker du på menyknappen och sedan logga ut.

Då har dras det ingen batteri eller datatrafik från Facebook och du är utloggad.

Inte svårare än så min vän...

12. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast så ska man väl inte behöva göra? Då måste jag ju skriva in min mailadress och logga in på nytt varje gång..

13. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då försvinner dessutom alla synkinställningar och skit.

14. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Och du trycker på bakåt tills det avslutas? eller hemmaknappen?

15. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat både och, verkade vara samma skit.. Men nu när man stängde av att den meddelar så fort det händer nåt så verkar det som om man loggas ut

16. Jokkko

Jokkko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Facebook!

Tryck Meny"knappen" när du är i facebook /log out.