Skärm svår att väcka efter samtal.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Droid140, 3 jun 2011.

1. Droid140

Droid140 Guest

Hej, har haft ett problem med min trostjänare HTC Desire ett tag nu och jag tänkte göra ett försök här och se om någon kanske känner till det.

Efter att jag har avslutat ett samtal så är skärmen oftast (75% av gångerna) svår att väcka till liv igen. Den väcks inte automatiskt, inte heller om jag fingrar på skärmen eller power knappen. Är precis som att den blir överbelastad på något sätt, kan ta väldigt lång tid att bli normal om jag inte gör nedan lösning.
    Lösningen: Om jag trycker hårt på skärmen med fingrarna så att jag liksom pressar den innåt så väcks den till liv, ibland måste man även trycka power knappen efteråt.

Ja, ni tänker direkt hårdvarufel och kan hålla med om det måste vara det. Det lustiga är bara att detta började direkt efter jag gjort S-OFF på mobilen. Men någon som hört liknande? Och kanske en lösning på det.

Övrigt relevant: Har plockat ner mobilen i delar och bytt en spräckt digitizer, ca en månad innan detta problemet började.
    ROM Oxygen2.1.2
    HBOOT 0.93.0001
    RADIO-5.09.05.30_2
    S-OFF
    SLCD

Last edited by a moderator: 3 jun 2011
  2. bobokung

bobokung Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, så jag än mkt nyfiken på va det kan vara.
    När man pratat färdigt så får man vänta på att den andre skall lägga på så vaknar skärmen. Ngn som vet ?

3. bobokung

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Pratade med HTC nu och jag fick rådet att fabriks återställa telefonen, Det är ngt mjukvarufel som gör att telefonen hänger sig. Det va inte jätte vanligt, men han kände igen det. Skall testa när jag kommer hem

4. bobokung

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. Droid140

Droid140 Guest

Pillade isär telefonen i smådelar, formaterade sd-kort, och la in helt clean ny rom. Något av det hjälpte också.