Vilken ROM ska man använda?

Discussion in 'Blade' started by thephilx, Jun 3, 2011.

1. thephilx

thephilx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har börjat fundera på roota min telefon nu, rootningen vet jag ungefär hur man ska göra men, jag har absolut ingen aning alls vilken ROM jag ska välja.
    Vilket är bäst? Vilka nackdelar finns med dom?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag personligen äger ingen ZTE Blade, men rekommenderar ändå att du installerar >>CyanogenMod<< på din telefon. CyanogenMod finns till väldigt många telefoner och det är en ROM som är väldigt snabb, väldigt snygg och väldigt funktionell. Så ta en titt på länken ovan och ge det ett försök. Själv sitter jag ivrigt och väntar på att den stabila versionen av CyanogenMod skall släppas till min Samsung Galaxy S.

3. thephilx

MINA ENHETER

Den vekar ju riktigt bra men jag har hört att CyangenMod försämrar battertiden något enormt. Stämmer det?

4. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det vill jag inte riktigt hålla med om att det stämmer. Jag har kört CyanogenMod på ett fåtal telefoner och dålig batteritid har inte uppstått på någon av telefonerna (så länge det är stabila versioner av CyanogenMod, vill säga).

Mitt råd till dig är att du flashar (installerar) CyanogenMod på din ZTE Blade och avgör själv hur bra batteritiden är på din telefon. Allt beror ju alltid på hur man använder det. Om du har igång 3G, WiFi, Bluetooth, sync, spelar mycket, har massa widgets m.m. så skall man inte förvänta sig lång batteritid. Jag kör just nu en test-version av CyanogenMod till min Samsung Galaxy S som jag kommer ha tills dess att den stabila versionen kommer ut och jag måste säga att batteritiden är inget dåligt redan nu. Jag har inte behövt ladda den på 2 dagar, och då är det med "normalt" användande (100 sms/dag, 4 timmar surf, lite spel (~1½h)).

Så installera CyanogenMod och återkom sedan med din egen uppfattning hur du tycker att det är.

5. Antion

Antion Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

6. muki91

muki91 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har CM7 och den har mycket sämre batteri än JJR9. Men JJR9 kunde jag köra 2 dagar medan med CM7 knappt 1 dag. Men CM7 är bra rom

7. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

CM7 Green V3.1
    Prestanda kombinerat med bra batteritid, är själv mycket nöjd.

8. thephilx

MINA ENHETER

Har inte hört så mycket om JJSR 9, men som du beskriver det så låter det ju bra :)
    Men vart fixar man det då?

9. muki91

muki91 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER