Problem: Skärm går inte att tända efter dålig mottagning

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av jejja80, 6 augusti 2011.

1. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej,

Ursäkta den dåliga rubriken. Jag har ett stort problem med min Desire.

Symptom: Skärmen går inte att tända om jag varit i områden med dålig täckning. Detta händer inte varje gång utan jag tror att det är när telefonen försöker synka någonting där det inte finns täckning. En omstart av delefonen (dra ut batteriet) löser dock problemet tillfälligt varje gång.

Jag tror detta startade efter (dock inte direkt) att jag köpt nytt sd-kort. Kan det vara boven?

Min telefon är rootad och s-off.

Jag har provads diverse ROMar som tex: CM, Oxygen, InsertCoin och nu SuperNova.

Jag har provad diverse HBOOT: CM, Oxygen, Data++ och nu kör jag med stock HBOOT.

Jag har provat att flasha ROMar från olika recoverys. CMW 3+, nu kör jag 2.5.0.7.

Min sista utväg är att lägga in en officiell RUU och återställa telefonen till urspungsläge, dock är detta något jag inte vill göra. Då den inte kommer vara rootad kommer jag inte kunna lägga in mina appar från Titanium.

Någon som har någon idé vad jag kan prova?

Tacksam för svar.

Last edited: 6 augusti 2011
  2. Droid140

Droid140 Guest

3. dannep

dannep Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tja jejja80.

Jag hade problem med att min skärm inte gick att få igång, vet inte om det hände vid dålig mottagning eller hur det var. När jag försökte få igång skärmen tändes enbart bakgrundsbelysningen till knapparna och trackpad. Misstänkte av någon anledning mitt sd-kort och efter ett byte har jag aldrig haft problem igen.

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min Nexus One. Om jag stänger av 2g helt och hållet i *#*#info#*#* -> phone information -> preferred network type -> WCDMA only så försvinner problemet. Tyvärr så drar klockan efter en minut per dygn om jag gör det, verkar som om den inte klarar av att synka klockan med gms nätet om 2g är avstängt.

Pratade med HTC support och de gissade att det kunde vara problem med mitt sim kort som orsakar hängningarna. Har inte hunnit fixa något nytt än så jag vet inte om det stämmer ännu.

5. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej,

Jag har garanti kvar så jag ska återställa den idag och skicka in på reperation. Få se om det hjälper. Återkommer med svar.