Kan inte installera appar :(

Diskussion i 'Wildfire' startad av FFRzzzzz, 13 aug 2011.

  1. FFRzzzzz

    FFRzzzzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, sitter här med en Wildfire med Froyo 2.2 som e cirka 10mån gammal.
    Den har funkat fint hittils och är unrootad. Men nu för tiden så kan jag inte installera appar :( När jag laddar ner från Market (har installerat nya market) så står det att det: "Fel, Det gick inte att installera på USB-minnet eller SD-kortet." Jag har testat att montera bort SD-kortet men då står det:
    "Fel, Det går inte att installera appen på standardinstallationsplatsen."
    Har även testat att installera .apk från SD-kortet med Appinstaller men då står det "Programmet installerades inte".

    Skulle vilja ha hjälp med vad jag ska göra för att fixa detta problem och uppskattar snabba svar!

    Tack på förhand :P
     
    Last edited: 14 aug 2011
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Du kan inte bara avinstallera den nya market och se om det fungerar då?

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  3. FFRzzzzz

    FFRzzzzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag uppdaterade var att det inte gick att installera appar från Market... Så det funkar inte på någon :(
     
  4. Ohcrap89

    Ohcrap89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    FFRzzzzz gillar detta.
  5. FFRzzzzz

    FFRzzzzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en fabriksåterställning och sedan fungerade det igen, men på vissa appar (som jag ska ladda ner) verkar det vara samma fel fortfarande :(
    Ska testa att radera smdl2tmp1.asec senare idag och se om det funkar bättre då...
    Återkommer!
     
  6. FFRzzzzz

    FFRzzzzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar funka bättre när man tar bort smdl2tmp1.asec :)
    Tackar! :) :)
     
  7. Strauzz

    Strauzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Felmeddelanden appar och sms

    Har en ZTE blade som inte mycket fungerar på i nuläget. När jag ska installera eller uppdatera appar ger den mig felmeddelandet: "Det gick inte att installera på USB-minnet eller SD-kortet." När jag testar med att ta bort sd kortet och installerar appar står det: "Det går inte att installera appen på standardinstalationsplatsen". Jag hittar inte den nämnda filen smdl2tmp1.asec någonstans på sd kortet, inte heller mappen secure som jag nånstans läste att man skulle ta bort. Ideér?

    Sedan säger den också att mitt sms minne är fullt fast jag har rensat en massa. Och att telefonminnet är fullt fast jag har 15 mb kvar. Att jag har 15 mb kvar är dessutom felaktigt då jag nästan inte har några appar nu och de jag har är installerade på sd kortet. Det finns ingen cache kvar att rensa, har varit inne överallt.
     
  8. rimsa80

    rimsa80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    En återställning är oundviklig. Du kan hålla på och flytta apparna till telefonen och uppdatera, sen flytta tillbaka den till sd-kort igen .

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  9. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Gränsen för när Android varnar för lite intern lagringsplats tror jag går vid 20MB.
    Om man använder Androids egna metod (ingen separat partition och sånt alltså) för att installera appar på SD-kortet så kommer det ändå att ligga viss data internt. Hur mycket är det som framgår när du går in under "Hantera Appar", kan ligga flera MB Internt fast appen är "installerad på SD-kortet"
     
  10. regnillof

    regnillof Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tackar tackar, det funkar på min systers samsung ACE!