Kan ej släcka/tända min desire?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by hpatrik, Sep 18, 2011.

1. hpatrik

hpatrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min desire har betet sig lite knasigt i en vecka nu. Haft problem när jag ska ladda den att inte laddningslampan har tänts och lite annat häng. Men idag gick det illa. På hela dagen har jag inte kunnat släcka/tända skärmen med "på/av knappen". Skärmen släcks bara när jag låter den ligga en stund och sen kan jag ej tända den igen sålänge jag inte drar ur batteriet. Gjorde precis en återställning men problemet kvarstår.

VAD GÖR JAG??!!

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Lämna in på garanti? Eller är det uteslutet? Annars kan du testa att slänga in en cusrom rom!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

3. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Troligtvis har du samma fel som många av oss. Kan du möjligtvis ha vistats i ett område utan 3g uppkoppling?

Detta fel har fler fått då telefonen använder gsm nätet (E ikonen) och inte 3G (H ikonen).

Bara att lämna in för lagning. Finns inget fix. Troligtvis ett hårdvarufel.

EDIT: Du kan välja att endast använda 3g nätet och inte gsm. Då kommer telefonen fungera.

Kolla under inställningar/Nätverk. Välj "Endast Hsdpa"

Last edited: Sep 18, 2011
  4. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem och för mig var det SD-kortet som pajjade. När jag tog ur det ur telefonen funkade telefonen igen. Testade sedan SD-kortet i en annan telefon och kunde då konstatera att kortet var paj.

5. hpatrik

hpatrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ah attan oxå. Det kan stämma det du säger om sd kortet. 2 dagar innan den slutade funka stod det att det inte funkade.. Nu är det kört för jag har skickat in den till 3 för att se om de kunde fixa det på garantin, vilket snubben i butiken sa att det inte var troligt då den var sliten på metallen bredvid knappen.

Kunde du inte skrivit lite tidigare va?;)