Tja Nån som testa alla varianter på MSN / Yahoo / ICQ apparna där ute och vet vilken som är bäst? ebuddy, meebo, nimbuzz och allt va dom heter. Antar att MS inte kommer släppa en riktig MSN app till android. Bob
Jag använder Ebuddy och tycker den funkar suveränt. Länkar till en annan tråd om msn apps https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=858&highlight=ebuddy
jag använder meebo ibland, har fungerat mycket bra förutom att den kan logga ut ibland av sig själv. men jag rekommenderar den ändå
Jag använder MSN Droid, riktigt smidigt och stilrent till skillnad mot många av de andra apparna, inte minst de som har stöd för massor IM-varianter
Jag har också sagt Nimbuzz, men bytte nu tillbaka till ebuddy efter ett snabbt test av meebo. Nimbuzz - drar för mycket CPU samt krashar ibland Meebo - vet inte om det var CPU, men telefonen blev skållhet och drog ur batteriet på nolltid eBuddy - Satans reklam i status och meddelanden, inte snyggast UI, kan inte ändra namn på kontakter - annars bäst. Kan även piggybacka data för att spara batteri.
Hur vet man att programmens skapare är seriösa? När man kopplar sina konton till dessa program så kan de hur lätt som helst kapa ens konto med allt som det kan innebära...
Igår fick jag ett spam-mail till en email-adress som jag bara använt till en enda sak, att i test-syfte registrera ett konto hos nimbuzz. Är det möjligen någon mer som fått spam till email-adresser som de registrerat hos nimbuzz? Efter ett enda spam törs jag inte påstå att nimbuzz skulle sälja sina användares email-adresser till spammare, det kan ju ha varit ren (o)tur att spammaren råkade skicka till den adressen, men jag undrar ju... m v h Henrik
ebuddy och meebo är ju i alla fall väl använda på datorer. Sen är ju också, åtminstone i mitt fall, hotmailadressen inget jag är väldigt fäst vid. Inget problem att byta den, till skillnad från gmailadressen som vore mindre kul att behöva byta ut.
HI msn är ingen bra klient. Använder den men gillar den inte alls. tex så ser man inte vad den andra personen skriver när man vrider telefonen. Kanske man inte gör med de andra heller?
Det finns ingen möjlighet att kunna chatta med dom som har msn messenger via Google Talk som finns inbyggt i mobilen?
Jag använder eBuddy, det uppfyller mina behov och så, men jag har ett problem. Om jag inte använder mobilen på ett tag, kanske några timmar, så blir jag utloggad och jag kan inte hitta någon inställning för att hålla mig inloggad. Någon som har ett tips för hur jag ska få det att fungera?
Låter konstigt då det annars är ebuddys styrka, att hålla inloggningen. De flesta andra jag testat har annars haft detta problem. Ang. strömförbrukning så drar alla dessa apps mycket, ebuddy har ju en strömbesparingsfunktion sen nån uppdatering tillbaks men likt förbaskat så suger den mycket om man vill vara inloggad hela tiden. Känns som att man får leva med det så jag loggar bara in mig när jag vekligen vill chatta... Jo just det. Skerved, testa att stänga av strömbesparingen (om du har den aktiverad). Kanske kan vara den som gör att du loggas ut?