Problem: Stänger av sig och visar svagt batteri

Discussion in 'Sensation - Allmänt' started by Matiros, Oct 7, 2011.

1. Matiros

Matiros Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ett problem. Min Sensation stänger ibland av sig själv och när man sen startar igen så är batteriet nere på rött, oavsett tidigare batterinivå. Sen om man tar ut batteriet och startar igen så är det normalt igen men det ska ju knappast vara såhär. Någon som upplever samma sak?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

2. magnuso

magnuso Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft precis samma fel. Fick ett nytt batteri av HTC som delvis löste problemet. Nu stänger den bara av sig men visar rätt batteri. ;)

Blir att felanmäla den på Måndag.

3. Matiros

MINA ENHETER

Ska få nytt batteri så får väl se om antingen Anker eller nytt originalbatteri löser saken.

4. magnuso

magnuso Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har skickat min till Anovo idag.

5. kralleman

kralleman Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också problem med detta! Ringde htc idag men det enda de gjorde var att rekommendera en fabriksåterställning (vilket jag redan gjort) och om det inte fungerar skicka in på reparation. Känns dock nästan som om jag hellre går med en trasig telefon än att behöva gå igenom helvetet med att behöva skicka något till anovo. Har dåliga erfarenheter från förr och det verkar ju inte precis som om de blivit bättre.

Läste i någon tråd här om någon med liknande problem som fått ett nytt batteri skickat till sig. Det försökte jag fiska efter men hon på htc sa blankt nej. Beror kanske på vem man har turen att få prata med då.

Edit: Om fler lyckats lösa problemet med att telefonen stänger av sig genom att byta batteri så får ni gärna dela med er. Kanske värt att chansa på nytt batteri istället för att skicka in något till Sveriges kanske mest värdelösa verkstad, Anovo.

Last edited: Oct 12, 2011
  6. Matiros

MINA ENHETER

Jag snackade mess HTC via chatten och behövde knappt försöka förrän han gick med på att skicka ett nytt batteri. Dessutom får jag behålla det gamla som fortfarande funkar men som stänger av sig ibland.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk