Jag tror nog att du kan räkna med att alla officiella uppdateringar från Samsung kommer ha TW. Det vill säga oavsett om du har TW eller inte när du uppdaterar så kommer du få det när du uppdaterar till ICS (om Samsung implementerar TW i ICS).
Personligen tycker jag TW är ganska smakfullt implementerat på Tab'n men förstår att folk vill ha vanilj 
Bästa sättet att hålla sig uppdaterad när man inte har en "Google produkt" såsom N1, NS eller kommande Nexus luren är att man är att roota sin tab och lägga in Custom ROM's. Tyvärr så släpptes ju aldrig Honeycomb som open source så därför finns det inga "riktiga" open source byggen som är vanilla som man kan lägga in. När ICS släpps så antar jag att det kommer bli open source av det hela igen och då kommer som jag tidigare nämnde CyanogenMod förmodligen fixa en version av det som är så nära Vanilla som möjligt.
Nackdelen med att köpa produkter som inte är "Google" brandade är att man inte får de senaste uppdateringarna på en gång. GT'n ligger idag på Android 3.1 medans 3.2 har varit ute i många månader. Man har helt enkelt aldrig något val om man vill ha en TW eller icke-TW uppdatering från Samsung. Vill man ha det senaste som är släppt så finns det bara deras mjukvara att välja på.
Last edited: 14 oktober 2011