Desire S går ej att stänga av?

Diskussion i 'Desire S' startad av Antwes, 20 dec 2011.

  1. Antwes

    Antwes Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    För en tid sen uppdaterade jag min Desire S till senaste android, verkade ju skitfett, men. Nu går den inte att stänga av med av/på/vila-knappen.

    Jag har hört talas om att en fabriksåterställning löser problemet, men vad gör jag med alla bilder/appar/dylikt jag sparat?
     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nej, inte ens en fabriksåterställning löser powerknapp-buggen tyvärr (har buggen själv och testade med en FR, funkade i någon månad och sen var den helt magiskt tillbaka). Det är bara att vänta till HTC behagar sända ut en uppdatering som löser problemet. Till dess kan du använda dig av den temporära lösningen som står beskriven i tråden som behandlar denna uppdatering.
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tycker man ska testa en återställning ändå. För vissa har det hjälpt, dock långt ifrån för alla. Peppar peppar men jag har den inte, inte än i alla fall.

    Sent from my GT-P7310 using Tapatalk
     
  4. mrhandyman

    mrhandyman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Morn!

    Har haft samma problem som alla er. Kontakta HTC som var delvis tillmötesgående men ansåg att detta inte var ett stort problem.

    Fick denna info från dem och det hjälpte! Se nedan:

    Jag förstår att du för tillfället upplever problem med den senaste uppdateringen.

    För att lösa problemet föreslår jag att du gör en fabriksåterställning av telefonen.

    En fabriksåterställning gör du genom att trycka meny> inställningar> Sd kort och telefonminne> Återställ standard inställningar och följer anvisningarna.

    Innan du gör en fabriksåterställning bör du dock säkerhetskopiera viktiga uppgifter som kontakter, SMS till ditt SD kort.

    Information som redan ligger på ditt SD kort eller SIM kort påverkas inte av en fabriksåterställning.

    För att spara dina kontakter till SD kortet, trycker du på din Kontaktikon> Meny> Importera Exportera> Exportera till SD kort> Telefon och följer anvisningarna. Efter återställningen gör du tvärtom och importerar från SD kortet istället.

    För att spara dina SMS, bör du ladda ner ett SMS backup program ifrån Market. Det finns flera gratisprogram för att göra detta.

    /M
     
  5. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställning eller inte, räkna kallt med att buggen kommer återuppstå. För all del, om man gör en större uppdatering av sin telefon, exempelvis senaste uppdateringen från HTC Sense 2.1 --> Sense 3.0 kan det vara rekommendabelt att göra en fabriksåterställning av många anledningar. Dock tycker jag inte att man ska rekommendera upprepade fabriksåterställningar om buggen återuppstår. IMO...

    Har du väl gjort en fabriksåterställning och buggen sen återuppstår gör du som det står här https://swedroid.se/forum/54321-tips-officiell-2-3-5-med-sense-3-0-a-8.html#post834466
     
  6. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har oxå fått samma problem nu.

    Men jag har starta om telefonen många gånger sedan senaste uppgradering, så jag undrar förför felet dök upp just nu.


    Men ärligt talat är detta en sak som jag tycker suger fett på Android. Vissa buggar har ingen lösning utan att blåsa hela luren, varit så på alla mina (4st) Android lurar...
     
  7. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Komiskt, jag har inte gjort ngn återställning eller annan ändring, men nu fungerar den igen.
    Stabilt.. :-)

    Men känns inte bra att det är så buggt