Jag har en tvååring som lär sig räkna på engelska då det är större apputbud på engelska... Jag har köpt många appar av det svenska(?) företaget WOMBI på Play, men jag upplever dem som buggiga och de har reklamknappar som kräver att jag sitter med hela tiden.
Så till apputveklare har jag några förslag:
- Ta fram ett "Fem myror är fler än fyra elefanter-pedagogiskt"-spel på svenska.
- Gör barnspel som låter en vuxen spela in ljud (siffror, barnets namn, bokstäver, fordonstyper, köksverktyg, djurnamn osv) som senare används i spelen.
- Kontakta ett redan befintligt förlag som släppt populära barnböcker och gör dem interaktiva (se The Going to Bed Book). Det finns allt från Totte, Tummen, Lilla Anna och Pelle Svanslös vars förlag säkert är intresserade att samarbeta. Barnen bryr sig kanske inte om vilken figur det är men det är vi vuxna som sitter på köpbeslutet och igenkänningsfaktorn är viktig och blir en kvalitetsstämpel plus att grafiken redan är klar

- För de yngsta barnen kan en vuxen hjälpa till att starta appen men en tvååring måste kunna starta och använda appen utan att få reklam! Släpp gärna en "irriterande" reklamfylld gratisversion så att en vuxen kan testa appen, men var tydliga med att betalversionen är fri från klickbara länkar som inte har med leken att göra.
Last edited: Nov 11, 2012