Jag använder min htc flyer för anteckningar på universitet och det funkar utmärkt, medföljande pennan funkar mkt bra speciellt nu när man fått honeycoamb, sedan man fick hc känns det som en helt annan pad, helt klart bättre optimerat för flyern, en hel 8 timmars dag vet jag inte om du kommer klara på en laddning, jag brukar ha föreläsningar på antingen 2/4 timmar, i undantagsfall har jag haft 2+4 timmar och då klarar jag mig lätt på en laddning, bara att skruva ned skärmbelysningen lite så kommer man rätt långt på en laddning, sedan kan man ju ofta även ladda under lunchrast om det nu skulle behövas. Medföljande evernote funkar rätt bra att anteckna i på flyern imo, kan vara lite segt stundvis men är stabilt och bra, tidigare funkade ju enbart anteckningspennan i denna app samt för "snapshot"-funktionen, men nu kan du använda pennan i alla appar och överallt i paden, istället för att använda fingrarna ex, så nu kan man ju dra ner vilken anteckningsapp man vill så får man en som passar en själv.
Givetvis funkar excel, jag har ej haft några problem med att öppna word dokument etc allt har funkat felfritt. Man tycker ju att man borde kunna köra matlab på en flyer, har ju trots allt 1,5 ghz cpu så det borde man ju ändå komma en bit på, vet dock ej om de finns några androidbaserade versioner av matlab.
Last edited: 6 februari 2012