Hej!
Jag har lite tankar kring mina erfarenheter med rootning/flashing osv nu efter ett tag med min Galaxy Nexus.
Jag rootade min GN tidigt, svårt att hålla sig ifrån det när man kommer från en Desire som man lekte rejält med.
Men jag har haft betydligt mer problem med Nexusen.
Stock 4.0.1 (med root) fungerade grymt för mig. Hade aldrig några problem. Flöt på bra utan lagg och hade inga FC's, reboots eller dylikt. Men man saknar ju allt annat godis som finns i custom roms.
Sedan har jag kört diverse 4.0.3 romar och börjar undra om det är något riktigt fel med 4.0.3 (Google drog ju också in den uppdateringen, så något måste det ju vara).
Har mestadels kört AOKP, med och utan Franco Kernel. Men har stött på spontana omstarter en hel del. Build 19 var stabil för mig med Franco 14.1 kommer jag ihåg. Men så körde jag B21 med Franco och den ballade ur helt, återställde hela telefonen en gång (eller all data, inte apparna).
Efter det körde jag Vicous Miui i några dagar (också 4.0.3). Fungerade också mestadels stabilt, men med några fler småbuggar än AOKP. Men den fick fnatt idag när jag ver på väg hem och lyssnade på musik. Omstart, omstart igen och till slut bootloop. Bestämde mig då att gå hem och flasha AOKP Build 22.
Nu har jag kört den ikväll och det är ju en riktigt bra ROM. Men jag fick ytterligare en omstart ikväll.
Nu till det intressanta... Alla omstarter, eller de flesta, har skett när jag har använt wifi eller 3G i stor omfattning. Ena gången var det när jag hade synkat bilder till Dropbox vilket kräver mycket bandbredd. En annan gång var det när jag streamade musik från Spotify och den ikväll när jag synkar Google Music och Spotify med min telefon. (Har haft några fler spontana omstarter men kommer inte ihåg alla)
Jag har kört både XXKL1 och den senaste SC04DOMKKD radion.
Tror ni att det kan ha att göra med belastningen på radion (wifi+3G), eller möjligtvis 4.0.3?
Ska bli intressant att se nu med 4.0.4 (eller 4.0.5 snart kanske) om det blir stabilare...
Allt det här har gjort mig lite sugen på att flasha 4.0.2 istället, men det finns inga roms som har bra extra features med den versionen tycker jag...
Har ni liknande erfarenheter?
Hoppas att ni orkade läsa igenom alltihopa, blev en lång utläggning det här
Last edited: Feb 10, 2012