Tack för tipset!
Jag har dock problem med att få det att fungera. Det verkar som om samsung usb drivrutinerna inte fungerar ordentligt.
När jag kör odin och försöker lägga in ny rom får jag
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Can't open the serial(COM) port.
Den "hittar" dock enheten, gula lilla rutan visas i hörnet. Jag har testat installera om drivrutinerna flera gånger (med omstart efter varje installation/avinstallation) men det är ändå samma problem. Jag har även letat i aktivitetshanteraren efter processer som kan tänkas bråka med min USB men hittar inget.
Om jag bara kopplar in enheten i när den är påslagen och försöker kopiera över filer så får jag ett av följande fel:
1. Drivrutinen kunde inte installeras (mobil bredband går bra med mtp hittas ej)
2. Den startar upp och en flyttbar disk visas, jag kan klicka runt i mapparna men när jag försöker kopiera in en fil så hänger den sig typ halvvägs.
Jag har windows 7 x64 och SAMSUNG USB Driver For Mobile Phones 1.4.103.
Någon som har förslag på hur jag löser detta?
Edit: Efter timmar av trixande lyckades jag till slut. Det verkar som om USB-drivern på något sätt har kompabilitetsproblem till mina usb-portar på framsidan. Jag bytte till en port bak på datorn och då gick det direkt.
Nu kör jag Honeycomb 3.2 + _motley kernel (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1344330) med en klockfrekvens på 1.4 samt ADWLauncher Ex. Nu går plattan som ett skott! Rekommenderas varmt
Last edited: Feb 26, 2012