Diskussion: Omdömen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av danilson, 24 februari 2012.

1. danilson

danilson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Startar en tråd där vi skriver om vad vi tycker om vår SGS 1. Både på ont och gott. Förhoppningsvis kan vi samla information om vad vi tycker om telefonen och meddela Samsung om den. Förhoppningen är att de kan lyssna på oss, och om vi är många så blir det svårare för dom att inte svara oss. Idag är de rena rama nordkorea när det gäller kommikation om kommande uppdateringar.

Min telefon startade okej, ändå störiga problemet var uppkopplingen till Tele2, trots att man bor i sthlm och bara rör sig här så var 3Gmottagningen katastrof. Efter ca 1månad började den dock fungera bättre, troligtvis fel hos Tele2. Telefonen har funkat bra men inte perfekt tills sista uppdateringen. Den verkar inte vara testad alls på buggar. Min telefon startar om sig flertalet gånger om dagen, riktigt störigt då det kan ha gått timmar innan jag märker det, och då jag märker det måste jag slå in pinkoden. På de här timmarna har det då inte gått att nå mig via sms eller samtal. Den hänger sig flertalet gånger med varje dag. Blir tvungen att starta om den, uppstarten kan ta allt från 2min till 10min. Program som ingick i telefonen stänger ner sig självt då de kraschat lite då och då, som webbläsaren bl.a. GPS kan vara katastrofal stundvis. uppkopplingen har återigen börjat bråka lite igen, dock inte lika farligt som när den var ny, nu har jag oftast Gprs iaf.

Det som irreterar mig mest är att det verkar vara den sista uppdateringen som krånglar. De gick först ut och berättade att vi skulle få 2.3.4, för att sen säga att de troligtvis går direkt på 2.3.5. Och idag finns inga uppgifter om uppdateringar, de ger inga svar längre. Sten tyst. Finns inte vi längre?

Skriv gärna era omdömen. Min telefon gick från bäst i branchen till oduglig.

2. jockelinde

jockelinde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På det hela taget är jag mycket nöjd med min Galaxy S, men version 2.3.3 har en del irriterande fel (t ex spontana omstarter, låsningar vid inkommande SMS eller samtal när telefonen redan användes, ibland mycket lång tid för uppstart, ...). Jag känner inget större behov av att få ICS, utan skulle vara nöjd med en fixad 2.3.x.

Galaxy S släpptes 2010-06-16 i Sverige, och 2.3.3 verkar ha släppts nästan precis ett år senare. Ett år från flaggskepp till osupportad är inte alls OK. Om det blir på det viset blir min nästa telefon definitivt inte en Samsung.

3. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nä inte när man bundit upp sig på två år :mad:

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. danilson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kräver inte heller ICS, bara en ny uppdatering som fixar buggarna.

5. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Jag vet att det inte ska krävas men varför flashar ni inte nyaste stock i odin (2.3.6)

Sent from my ASUM GS!

6. danilson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Albin-132

Den enkla anledningen att jag inte är kunnig inom området samt inte riktigt har viljan att läsa på allt som behövs. Man borde kunna kräva att en telefon som kostade närmare 6000kr ska fungera som den ska.

Skulle aldrig köpa en Iphone, men där har Androidföretagen mycket att lära om uppdateringar tyvärr.

7. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Om någon av er som väntar på 2.3.X har lust att flasha in 2.3.6 istället så ställer jag gärna upp på hjälp via msn eller liknande med direktsvar och så :) Hjälper till med programvaror och liknande :)

8. jeensa

jeensa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Verision 2,3,5 har ju funnits länge att få via kies. gjorde STOR förbättring på min sgs+

9. par.ahlund

par.ahlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men det var ju inte länge sedan jag kollade efter en uppdatering senare än 2.3.3 utan att finna någon. Kan någon bekräfta att uppdatering finns? Har även jag inställningen att en buggfixad 2.3.3.x eller 2.3.x behövs. Har även givit folket bakom Swedroid som reportageförslag att följa upp detta och ge lite tyngd bakom våra förväntningar. Hoppas att Samsung lyssnar mer på denna "institution" än de tyvärr gör med oss vanliga användare. För övrigt, finns det en odinlösning som ger en en telefon som är "likadan" som 2.3.3 fast med 2.3.x.

Last edited: 3 mars 2012
  10. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

En grym mobil helt enkelt. Tror inte jag lär byta upp mig än på ett par år. Grym utveckling också. Det finns ju så sjukt många ROMar :)

11. danilson

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

på plusvarianten finns väl 2.3.5, men inte för oss som har vanliga sgs.

12. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hemsk nöjd med min,den ende på mitt jobb som inte haft strul eller problem med sin telefon. Men så är jag omgiven av 40 stycken HTC Desire och lika många iPhone4 så det är väl inte så konstigt :-)

13. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Ett minus jag har är dock batteriluckan. Den knarrar som fan.

14. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Denna telefon är en levande legend vi har grymt bra ljud med voodoo sound och det är samma GPU som i galaxy nexus. Den är lagom stor och inte klumpig.
    Vi har även fått mycket firmware uppdateringar vilket är trevligt. Dom senaste 2.3.6 versionerna tycker jag är riktigt bra.
    Det negativa är att det finns för lite minne.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 14 mars 2012