Övrigt: Hjälp till att få hit Samsung Sverige till swedroid!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Akillles, 9 mar 2012.

1. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jag såg att Samsung Sverige hade smugit sig hit i samband med "testpilot projektet". Frågade då om de hade "flyttat hit" men det var bara för tillfälligt dom var här, men det verkar inte omöjligt att få hit dom :)

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=930817&postcount=39

Enligt mig så tycker jag supporten ska finns bland användarna och swedroid är då ett väldigt passande alternativ. Ett företag som bryr sig om sina användare gillar jag.

Så säg vad ni tycker så kanske dom stannar här!

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Håller med!

Som tillverkare är det ju idag oerhört viktigt att vara där deras kunder är = här!

Här har dom ju dom största möjligheterna att få reda på vad deras kunder tycker och upplever om produkterna dom tillverkar.

Tar man till sig och lyssnar på kunderna på ett forum likt detta skapar man ju dom bästa förutsättningarna för en framgångsrik framtid. Här ser dom vad vi som konsumenter vill ha.

Dom har även möjlighet att lösa/hjälpa sina kunder som har problem utan att man som kund kontaktar dom = proaktivt

Ser bara fördelar med att tillverkarna är aktiva här.

En vacker dag tror jag att alla telefontillverkare har dedikerade medarbetare som är aktiva på forum.

Vem ska bli först?

Samsung
    Sony
    Nokia
    Htc
    Motorola

Sent from Tapatalk

3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Sony har 3 personer som sitter och kollar här inne och svarar på frågor.... Sedan så finns väl ASUS oxå men tveksam till om det är några fler tillverkare här i dagsläget. Så finns ju tillverkare som redan insett vikten av att vara där användarna finns.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Vore väldigt trevligt om de hängde här lite med oss, absolut!

Dock tror jag att Sverige har en sådan minimal påverkan på hur mobiler ska se ut, all kritik Samsung tar åt sig kommer väl från USA eller Sydkorea eller nånstans, och utifrån det gör de mobiler! Men givetvis, de får mer än gärna vara här och hjälpa till med support, ta emot förslag etc. (även om de ej kan göra så jättemycket mer än att skicka vidare det) etc. :P

5. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Självklart har vi nog väldigt svårt att designa nya mobiler men det jag mer syftar på är t.ex. ge ut "(nörd)information" :) och svara på snabba garantifrågor.