Satt inatt o skulle uppdatera luren via kies och allt gick bra till en början, os laddades ner men då de va klart o de stod att den skulle börja uppdatera så stod den på 0% ett bra tag sen kom det upp ett felmeddelande något i stil med att den inte kunde hitta telefonens information eller så.
Så stod de stäng av o ta ut o in batteriet o sätt sedan på och anslut kontakten igen för att fortsätta uppdateringen, då gjorde jag så men då jag startat om så startas telefonen som den gör utan sim kort, parkering förbjuden loggan är i hörnet och kies hittar inte längre telefonen... fast är jag nu på android 2.3.5.
Nu tror mobilen att den är utan sim kort så kan heller inte uppdatera ota, testar att sedan byta dator o se om den hittar telefonen men nej, installerade även om kies och körde felsökning men de också utan framgång.
Bestämde mig då för att göra en hard reset men efter de hittar den fortfarande inte simkortet.. Har testat att använda det här sim kortet i en annan telefon o det funkar o har även testat med ett annat fungerande sim i denna men funkar inte så felet är inte på sim kortet.
I mobilinformationen så står det nu okänd imei och basbandsversion osv men det antar jag är för att det är "utan" sim kort.
Mobilen har aldrig varit rootad eller dylikt o har funkat som det ska innan. (mobilen fungerar annars)
Någon som vet vad jag ska göra eller bara slänga in den på service i en månad? Känns trist..
Tack!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Last edited: Mar 13, 2012