Den stora sporttråden

Discussion in 'Off Topic' started by trx182, Apr 14, 2012.

1. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför finns inte denna tråden? :)

Intressant dag idag:

Brynäs knep en ytterst viktig seger på bortais, en ifrån guldet. Lutar väl åt att det är avgjort, eller?

Tevez är tillbaka, ganska snabb comeback. :D Hattrick idag, nu kanske de är bästa vänner igen..

Och carroll avgjorde för 'pool i derbyt. Dyr värvning som betalat tillbaka?

Barca har kryss mot Levante just nu.. wtf? Som culé har man ju redan gett upp ligatiteln, men ändå.. kämpa!

Småtittar på washington - boston just nu, det är ett stooooort steg från kvalseriehockey... men nu börjar suget komma inför nästa säsong! :)

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Du kan inte ta en sport i taget?

Sent from my Lumia 800 using Board Express

3. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej nej, jag är som Chris, all sport ska njutas samtidigt och i rikliga mängder. :)

Det var också för att öka chanserna till att få igång en diskussion. Någon här måste ju rent teoretiskt vara intresserad av någon liga/sport .. hoppas jag. :)

4. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Bara intresserad av ett lag och det är AIK, så när disskutionerna börjar där då ger jag mig in i leken :)

Skickat från min Samsung Galaxy SII via Tapatalk 2.0

5. Frostyz

Frostyz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Färjestad skrev precis kontrakt med en 22-åring från collegeligan. Ska bli intressant, han gjorde 60 poäng på 42 matcher förra säsongen

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Förstod nästan det :)

Var på OS-kvalet i Scandinavium här i påskas. Handboll är för fasen utan tvekan en av de bästa live-sporterna! Satt på fjärde raden nära ett mål. Satan i gatan...

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

EP värvning så de skriker om det. Väldigt vågat även fast vi sett flera collagespelare lyckas så behöver de inte betyda att alla gör det.

8. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Brynäs borde säkrat guldet idag!

Svårt med spelare som Ekholm dock (gör fler fel än rätt..). Får ta guldet till Gävle på tisdag istället!

Synd att inte "Real" (lol) Göteborg fick stryk idag!

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

9. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    FAN VAD GÖTT ATT BRYNÄS INTE TOG GULD! :D
    (hejar på underdogs)

10. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas hoppas hoppas min favoritlag vinner i morron mot Bayern och till slut står som vinnare när CL är över. Har varit några dystra år för käre Real och får man äntligen glädja igen?
    Har känslan att det blir ett stort fiasko i år, dom tappar ligan till Barca (HELA 10 POÄNGS LEDNING OCH NER TILL 4 NU BARA) :mad: och åker ut redan mot Bayern. :(

11. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Är det hockey? Jag kan inget om sport, men det skulle vara intressant att veta vilken sport som avses. Kan ju vara vad som helst.

12. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

CL, Bayern och Barcelona = Fußball!

Är det för övrigt bara jag, eller är det domarmissarnas år i årets Allsvenska? Förra året var det ju alla-som-inte-sitter-snällt-på-sin-plats-är-huliganer-säsongen. :teeth:

13. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser inte bra ut, och som cule kan jag ju skriva lite, men sånt brukar bara bita en i röven så jag hållet tyst. :) dessutom tror jag ni grejar ligan. CL vetifasen, den där tyska maskinen verkar ha vaknat till liv igen!

Mkt kul att Brynäs tappade igår igenförresten, ska vi få se första finalvändningen någonsin? Har inget emot Brynäs egentligen, men är man så kaxig och självsäker på guld blir fallet extra kul för oss som inte har några finalsympatier.

Och för egen del va det förkrossande att se Danmark sno åt sig 3 pinnar på stadion. Jag avundas alla som inte har nåt lag i sitt hjärta, de slipper må dåligt vid bakåtmål, total lycka vid vändning för att sedan mosas vid bakåtmål med några sketna minuter kvar av matchen...

Skickat från min Sensation via Tapatalk 2

14. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Instämmer. :) är skeptisk till 5-domarsystem också, men vet inte om kameror ska avgöra. Vem bestämmer när de ska kontrolleras? Och vem ska kobtrollea?

Bästa va dock när Pedersen åkte på rött istället för chibbsah, trodde faktiskt inte det va möjligt att visa ut fel person med tanke på att det handlar om en dansk och en afrikan... :D

Skickat från min Sensation via Tapatalk 2

15. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte heller vad som är bäst, men videogranskning känns rimligt eftersom kameror åtminstone aldrig kan "råka blunda". Hockeyn har trots allt relativt sällan feldömda mål nuförtiden. En kamera var femte meter längs långsidan borde ta hand om de flesta offside-kontroverserna också. I extremfall där det slår på centimeter kan till och med enögda supportrar köpa att bollen är rund och man får domslut emot sig ibland...

Ja, ursäkta franskan, men hur i H. kan man vara "helt säker" på att ett slag utdelats när man inte kan se skillnad på en den största/blekaste på planen och den minsta/mörkaste? Såg han en handrörelse eller såg han en kille som föll ihop skrikande och "antog"? Det mest komiska var att storbildsskärmen på stadion av någon anledning visade myrkrig istället för bild hela hörnsituationen, och plötsligt ser man domaren 70 meter bort vifta med ett rött kort som ingen vet varför. Klart som fan man är bitter då! :mad:

16. Cire

Cire Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Brynäs är ju den egentliga underdogen. Skellefteå har bra mycket större budget och satsat på SM guld verkligen.

17. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Grattis Brynäs, hade hoppats på saik eftersom Brynäs knappar in på mesta mästarna.. :)

El clasico imon, va tror ni?

Skickar även ut en tanke till Fredrik Karlsson m. fam, elitskidåkare, som körde ihjäl sig i en skoterolycka igår. Fredrik skidade för Eksjö, stan jag kommer ifrån. RIP.

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Last edited: Apr 20, 2012
  18. dt33

MINA ENHETER

Jo, jag är säkert på att mitt favorit lag åker ännu på stryk mot dvärglaget och kollapsar totalt på slutet. Barca tar hem ligan och Real vinner inte ett skit återigen. Men det har jag vant mig vid nu, efter många år av fiaskot, storstryk El Clasico och glömt bort när senast man vann mot dvärglaget vid fulltid. (förrutom spanska cupen, men vid förlängning) Kommer fortfarande ihåg 2-6 och 5-0 förlusterna. :mad:
    Är glad om Real kan hålla oavgjort och håll 4 poängs försprång.

Det kommer bli en väldigt grinigt match, mycket gula kort, bråk, munhugg och blir så, när så mycket stor på spel i denna viktiga match.

19. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hoppas så innerligt att du har fel! Den här gången vill jag se båda lagen spela upp alla sina register. Inte en enda filmning lr efterslänga. Det borde vara upplagt för en offensiv fest egentligen om det inte vore för historian. Annars kan man ju bänka pepe, busquets och cr, om han e på det humöret, så resterande spelare kan rulla boll. :)

Tror fortfarande ligan är förlorad till er maränger ;) satsar hoppet på cl och håller tummarna för en underhållande match imon!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

20. dt33

MINA ENHETER

FANNNN VAD GUTTTTTT BARCA-REAL 1-2!!!
    Trodde aldrig detta kunde hända och nu är LIGAN AVGJORD!! :):):):):):)
    Nu gäller det att vinna Champions League också och då är glädjen totalt. :):):):):):)