Ljudet försvinner från hörlurarna

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Crozz, 9 mar 2010.

1. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har ett litet problem sedan uppdateringen av Acers officiella programvara i lördags.
    Det är så att när jag lyssnar på Spotify i mobilen så kan den ibland få för sig att spela via högtalarna trots att hörlurarna är i kopplade och hörlurs-ikonen finns uppe i ramen. Dessutom så gjorde Cardiotrainer likadant när jag testade applikationen en kort sekund imorse.

För att bli bukt med problemet så startar jag NemoPlayer och hörlurarna fungerar igen. Det hjälper inte med att först ta bort hörlurarna och sen sätta tillbaks dom i uttaget.

Vad har hänt? Det började i söndags och igår mötte jag ett jobbigt problem då högtalarna i mobilen startat utan att jag la märke till det. Undertiden då jag lyssnade på en låt så kändes det som att låten eka och när jag tog av mig hörlurarna så spelas låten högt över hela tunnelbanan...:sealed:

I-lands problem! Varför blir det såhär? Någon inställning jag missat?

2. Kalz

Kalz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Råkar ut för precis samma grej... Läste någonstans att det hade ett samband med att man fick ngn notifikation (sms, mail etc).

Hyfsat irriterande.. Någon som har en lösing?

3. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Juste ja, jag glömde nämna det. Ljudet går ut i högtalarna så fort smset blir mottaget :$

4. Kalz

Kalz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara nämna att det verkar som om mitt problem försvann med en omflashing.. Stabilt värre, man undrar ju vad det förändrar.. vilda pekare? o_O

5. Kalz

Kalz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nähe, så "enkelt" var det inte, har fått tillbaka beteendet efter omflashing :(

Kör 2.000.16_EMEA_GEN1 med Malez recovery ver 0.2.1. Rootat via recoveryn.

6. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick detta problemet när jag flashade in nya officiella, hur jävla irriterande som helst. Kan fan inte använda den som musikspelare längre. Shit va jävla kass. :mad:

7. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma problem, med 2.000.16_EMEA_GEN1 och rootad med Pauls Superboot. Som "tur" är så är mina hörlurar trasiga så jag lyssnar ändå inte på mobilen för tillfället, men kommer det ingen bra uppdatering (typ en officiell 2.1) som löser detta så återgår jag nog till originalromen när jag får nya hörlurar.

8. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma problem för mig när jag använder spotify:-( hoppas det kommer en lösning till detta problemet snart:-)

9. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problemet att ljudet fortsätter att spela i hörlurarna, men att den irriterande högtalaren i baksidan börjar spela samtidigt, så musiken spelas ganska högt för alla, och jag hör itne att den gör det pga att jag ahr hörlurarna i.

Iofs, märker att det hänt när folk glor argt på mig. (Min musiksmak brukar itne uppskattas)

10. fidde

fidde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har stött på något liknande, men med 2.000.05-versionen.
    Det är med en enda app, Elecdrum Drum II, en trummaskin.
    Drog igång den vid 3-4 på morgonen efter en natt ute och trodde att ljudet bara gick ut i lurarna. La in pattern efter pattern och kunde sen genom lurarna höra grannar som plötsligt började låta. Tog av luren ur öronen och hörde att ljuden från trummorna också gick ut i mobilen.
    Det är ju sååå skönt för en granne att höra snaredrums och hi-hats klatschande och poppande gällt från mobiltelefonens högtalare. Speciellt när man testar appen och lägger in lite patterns.
    Såna här saker ställer till problem och jag trodde jag var immun mot det med den här versionen. Men tydligen så kan en app i sig göra saker som man inte vill.

12. androidalle

androidalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte nyligen en Acer Liquid, och märkte efter några dagar precis samma problem!! Har såna ljudisolerande hörlurar så märker knappt när ljudet går ut i högtalarna, men snacka om att det är irriterande när folk börjar stirra på en när man sitter på bussen!!!

Verkar inte vara några problem med nemoplayer, men när man lyssnar med spotify så kommer problemet.

13. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En workaround är att stänga av meddelandesignaler och sådant och ha det på vibration tills nästa patch kommer ut så undviker du problemet.