Problem: Min lur har börjat krångla

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av S@llad, 15 jun 2012.

1. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

I onsdags slutade helt plötsligt min telefon att komma åt en tjänst (via HTTP) på nätet som jag använder i jobbet. Dock fungerar det via wifi.

Igår slutade helt plötsligt synkning till hotmail att fungera så jag tog bort kontot men fick inte lägga till det igen. Däremot fick jag lägga till ett annat hotmailkonto. Hittade sedan en artikel här på swedroid som tipsade om att konfigurera hotmail via exchange, vilket jag fick till att fungera efter att ha pillat på hotmailkontot via pc:n och satt det att köra via https och genom att på telefonen kryssa i allt som hade med SSL att göra. Detta fungerar dock inte via wifi heller.

...och så idag så kan jag helt plötsligt inte skicka SMS men jag kan ta emot sms. :mad:
    Jag ringde Telia men de kunde inte hjälpa mig utan hävisade till att jag skulle kolla SMS centralens nummer, vilket jag inte lyckas hitta alls i konfigurationerna på telefonen? Någon som vet var man pillar in det via menyerna?

Gjorde därför en desperat sak och körde en "factory reset" men detta löste inget av min problem. Kommer fortfarande inte åt tjänsten på jobbet, hotmail kontot går inte att lägga till, inte ens med SSL och andra kryssrutor och SMS går fortfarande inte att skicka.

Tips och ideer mottages gärna.

//S@llad

Last edited: 15 jun 2012
  2. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER