Hej, jag skulle resa och letade om varför mitt batteri dog så fort jämfört me en polares note när ca 11-12 timmar hade gått så hade jag mellan 20-30% kvar medans han hade 70-80% kvar. Både kör ics ql2 och jag trode jag hade deffekt batteri.
Sen kom räddningen, laddade ner batterystats och såg att telefonen inte gick i deep sleep och bad honom fixa appen och märkte att boven var "l2_hsic".... googlade om det och såg att det fanns trådar om att det var vissa olika launchern som var boven t.ex nova launcher osv! MEN ICKE… det var google latitude.
Då öppnade jag latitude och loggade ut mig och funkade hur bra som helst i nån timma men problemet kom tillbaka, fattade inte varför och svor, öppnade latitude igen och såg att jag var fortfarande inloggad och varje gång jag öppnade programet så vart jag inloggad! Fan gör man nu då? tänkte jag.
LÖSNING: Ta bort latitude från genväg, ta aldrig fram det mer någonsin... Öppna google MAPS istället och logga ut från latitude därifrån! OBS! Tricket är att inte öppna latitude för då blir man automatiskt inloggad! Känner ni er osäkra, öppna google maps, tryck på menyn längst upp till vänster och står det: "Gå med i Lattitude" så är ni INTE inloggad.
Nu har jag efter 11-12 timmars batteritidsnvändning ca 70-80% och är supernöjd igen!
Edit: Kan finnas flera orsaker till att telefonen inte går i deep sleep och l2_hsic håller telefonen vaken.
Edit2: Ännu en lösning som tvingar wifi stängas ner vid deep sleep via os:ets egna lösning och ingen app som moniterar det:
Inställningar -> Wi-fi -> Avancerat -> Behåll Wi-fi i viloläge -> Aldrig
https://github.com/asksven/BetterBatteryStats/issues/179
Edit3: En temporär lösning som kan bli lite omständigt men effektiv är att starta om mobilen efter varje fulladdning! visst är det jobbigt men så skönt att inte behöva ta med laddaren överallt 
Edit4: Märkt att telefonen inte går i deep sleep pga l2_hsic även efter man har hörlurorna på o tar ut de utan att låsa upp skärmen... verkar som ifall man har nåt inkopplat till telefonen oavsett laddaren, hörlurorna så ska man först låsa upp skärmen och sedan koppla ifrån så slipper man l2_hsic buggen.
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Last edited: 25 juni 2012