Hallå!
Jag har under den senaste månaden varit i full gång med att utveckla min första applikation till android via spelmotorn Unity 3D och har lärt mig mycket om utveckling i proccesen. Idag så har jag färdigställt ca 75% av spelet och behöver lite åsikter och data för att färdigställa det.
Jag planerar att släppa spelet om ett par veckor i två versioner en betal version och en gratis version med reklam. Där gratis versionen innehåller ca hälften av alla funktioner och nivåer som finns i betalversionen.
------
Information om spelet:
Spelet går ut på att rulla runt en boll på diverse levelar och samla ihop alla mynt på varje level och sedan forsätta till nästa. Ni som känner till Ballance eller Super Monkey Ball lär känna er hemma.
De primära slutgiltliga spel egenskaperna än så länge:
- 36 Nivåer
- Upplåsningsbara kulor(Spelkaraktärer)
- Alternativa Kontroller
-----
Ändringar och kommande ändringar sedan första testversionen
Saker som har ändrats
- Omdesign av utsende av all GUI
- Nytt ljud för att trycka på en knapp i huvudmenyn
- Knappar ändrar inte färg när de blir tryckta
- Fixat så att antalet insamlade coins sitter på rätt ställe oavsett skärmstorlek
- Joysticken har nu samma hastighet accelerometern
- Byttat ut alla X på oupplåsta banor till deras respektive siffror
- Fixat så att nästa bana blir upplåst även ifall man går till menyn efter att klarat banan innan
- Fixat problemet att allt ljud blir avstängt om man går från paus menyn till huvudmenyn
- Kalibreringssystem för accelerometern
- Fix av en offset på trä pelarnas textur
- Mindre omdesign av var nivå för att öka grafiska element samt att få spelaren att känna sig mer aktiva i alla delar av en nivå
Kommande ändringar
Problem som inte kan/kommer åtgärdas
- Ljudinställningar för användaren
- Problemet med att spelet stänger ner sig när man trycker på hem-knappen
Nerladdnings länk
http://www.filedropper.com/marbletest_2
APK filen ligger i en WinRAR fil med samma lösenord som tidigare.
-----
Så nu behöver jag er hjälp med ett par grejer. Först och främst så hade jag uppskattat om ett par personer med olika android enheter skulle kunna ta och testa spelet och kommentera hur väl spelet presterar på olika kraftfulla system men även hur det grafiska användar grännsittet ser ut på olika upplösningar och sist men inte minst kommentera runt gameplayn och rent allmänt ge konstruktiv kritik.
Vidare så är namnförslag väldigt välkommna då det är ytterst svårt att komma på något vettigt 
Är det någon som är intresserad av att testa eller någon som har ett namnföslag så kommentera antigen på denna tråden eller PM:a mig. Glöm inte att skriva vilken/vilka enheter ni hade tänkt/kan testa spelet på.
Tack på förhand
Victor
EDIT: Skapade en sektion för ändringar sedan efter testversionen 12-07-07
Last edited: Jul 12, 2012