Vänta en vecka se hur bra det flyter då 
Och vi som trodde allt skulle lösa sig med ICS, nu sitter vi här 8 månader senare med fortfarande en lika laggig produkt 
hoppas på jelly bean 2013... Kan inte riktigt förstå hur man ska släppa så laggiga produkter, jag menar hade jag varit tillverkare så hade jag haft lite högre krav, jag hade inte accepterat lagg och släppt ifrån mig en pinsamt laggig produkt men som uppenbart har bättre prestanda än dom flesta telefoner på marknaden, det är det som skiljer apple.. dom har höga krav och accepterar inget jävla lagg... men samsung dom släpper ifrån sig laggiga halvfärdiga produkter.. dom flesta av oss trodde allt skulle lösa sig med ICS...men 8 månader senare så är den något bättre men fortfarande seg och laggig... lösningen skulle vara att ladda mer i minnet som Ios gör..vissa tycker det är en lämplig kompromiss..om ni frågar mig så är det upp till användaren att avgöra...men verkar som android prioterar batteritid framför flyt...om ni frågar mig borde användaren få bestämma om t.e.x mer skulle laddas i minnet.. för att få bättre flyt..
Galaxy S3 flyter på bra, men är det pga av att samsung skapat bättre kod som flyter bättre ? mitt svar är förmodligen nej... det är fortfarande samma skitkod men att den extremt snabba cpu prestandan och det faktum att den har 4 kärnor fullkomligt maskerar den dåliga koden...det är vad jag tror...
Så igentligen tror jag inte dom löst problemet...och så är det ju dessvärre, desto bättre prestanda vi får på cpu/gpu ju dåligare programemrad kod får vi..
Aja nästa samsung telefon jag köper (förmodligen Gnote 2) kommer ju ha quad så...även om samsung fortfarande inte kan skriv kod med bra flyt så kommer det nog flyta ändå pga av cpu prestandan... När det gäller Gnote I tror jag vårt enda hopp är jelly bean, om vi nu får det...kanske nästa år... samsung brukar ju inte direkt ha allt för bråttom...
Last edited: 12 juli 2012