Importsätt: Ebuyer + Borderlinx
Betalsätt: Google Wallet med svenskt kreditkort och Borderlinx UK-adressen
Fraktsätt: Borderlinx standard shipping
Orderkostnad: £199 (2209,52 kr draget från kortet) fri frakt hos Ebuyer, 171,01 kr för Borderlinx Standard, Totalt i SEK: 2380,53 kr.
Beställningsdatum: 13/7
Datum enheten skickades: 25/7 från Ebuyer, 26/7 från Borderlinx
Ankomstdatum: 27/7
Övrigt: Beställde 16 GB-versionen. Ebuyer hade uppenbarligen nyss fått slut på plattorna när jag beställde den 13/7 och nästa leverans dröjde längre än förväntat. Första budet var att den skulle komma veckan efter, men det dröjde alltså ytterligare en vecka. Får väl dock ses som acceptabelt med tanke på efterfrågan. Löjligt snabb leverans från Borderlinx dock (ett dygn) trots Standard shipping valt. Var inte hemma den 27e (hade aldrig väntat mig att få den så snabbt) och DHL beslöt sig för att försöka leverera till mitt jobb, utan att ens veta säkert att det var mitt jobb. Hade inte uppgett några jobbuppgifter utan de hade uppenbarligen sökt upp mitt jobbnummer och adress hos Eniro eller liknande, ringt och hamnat hos växeln och åkt och lämnat paketet till en kollega. Gick ju dock bra och jag kunde svänga förbi och hämta paketet på kontoret dagen efter när jag kom hem, men oroas lite av hur dålig säkerhet DHL har...
Last edited: Jul 30, 2012