Varför värre att roota med en Nexus vs en Samsung?=
Testade den där Root toolkitten.
Den fungerar inte alls!!!
Jag har telefonen i Debugläge, men den hittar lik förbannat inte något device när jag väljer unlock.
Det påstås att det kan vara problem med USB3, men jag har testat vartenda jävla port i både stationära och bärbar datorn. 11 usb-portar totalt varav en massa helt enkelt standard USB2.
Den fungerar helt enkelt inte med min Nexus.
Nexusen uppdaterades till 4.1.2 innan, om nu det skulle ha någon betydelse. 4.1.2 var ju ett av valen man fick göra i toolkitprogrammet också, så det borde funka med den!
Komplett värdelöst med andra ord!
Kollade orginallänken som las in här och där var det hela gamla krångliga visan med Anroid SDK och en massa andra steg igen för att låsa upp och sen få root.
Trodde i min enfald att det skulle vara helt upplåst från början på en Nexus 7 enhet.
Jag menar det är ju hela vitsen med den.
Som det är nu så är det den i särklass fippligaste enhet jag ägt för att roota, dvs den som det var betydligast krångligast och tog längst tid med.
Kan inte vara ett sämre betyg till google som påstår sig vara för ett öppet system!
Extremt besviken på att behöva krångla igen och inte kunna använda N7;an på riktigt.
Är ju meningslöst att lägga in sina favortappar om dom ändå wipas, så jag kan inte använda den förrän jag låst upp den!
Last edited: 30 oktober 2012