Galaxy Tab Plus (P6200/P6210)

Discussion in 'Samsung' started by flipp, Jul 31, 2012.

1. flipp

flipp Android Expert Moderator

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Eftersom det inte verkar finnas någon tråd för Galaxy Tab Plus skapar jag en här. Har precis lagt vantarna på denna lilla rackare som går att få tag på för ca 2000 kr nu. Efterom jag inte fann att skärmen på Nexus 7 var tilltalande för läsning bytte jag ut den mot denna istället.

Det är i princip samma platta som Tab 2 7" med skillnaden att den är något tunnare, har gorillaglas, snabbare CPU (Exynos 2X1,2ghz) och GPU (Mali MP-400) samt en bättre kamera med blixt. Plattan levererades med honeycomb men jag installerade direkt ICS via ODIN (finns en officiell rom). Allt ser ut att funka riktigt bra hittills. Den är rapp om än inte lika snabb som Nexus 7 med Jelly Bean.

Last edited: Jul 31, 2012
  2. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Har haft min sedan före jul, fortfarande kalasnöjd. ICS-ROM:en är lite buggig (får bland annat ljud i högtalare ibland, trots lurar i), hoppas en bättre dyker upp eller att CM9/10-versionerna blir 100 procent klara.

3. flipp

flipp Android Expert Moderator

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har inte upptäckt några buggar i Stock ICS ännu men hoppas också på en helt färdig CM 9 eller ännu hellre CM10. Den verkar inte vara populär bland utvecklare så har inte alltför höga förhoppningar om bra romar.

Är förvånad över att den här plattan inte fått mer uppmärksamhet. Hade Samsung direkt sålt den för 2-2500 kr hade den sålt som smör.

Last edited: Aug 3, 2012
  4. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

har också en Galaxy Tab Plus och måste säga att det är en trevlig liten rackare, jag har inte vågat trycka in ICS , mer för att jag inte vet hur odin funkar :) men det kanske finns någon tutorial någonstans, någon som har tips på var? antar att det inte blir någon OTA på denna platta?

5. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max