Vi som fått vår X10 :)

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cim-Inc, 1 apr 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Fick min för drygt 2,5 timme sedan (skriver detta kl. 15:15) :):teeth:

Är helt övernöjd so far! Inga lagg, bra respons i skärmen osv. har faktiskt inget att klaga på! Timescape flyter riktigt bra för mig, det gör även mediascape - låter man bara telefonen hämta data så slipper man lagg (ganska logiskt!).

Den känns dessutom mindre i handen än vad den ser ut på bild och om man läser storleks spec. Skärmen känns bra, byggkvalitén känns faktiskt stabil och inte plastig...hmm känns som jag är köpt nu, men så nöjd är iaf. jag med min telefon, det är dessutom min allra första android telefon och jag känner mig redan hemma i det mesta på den :)

Tvekar ni? Mitt råd är: KÖP DEN!

2. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur funkar knappen A att trycka på i liggande läge? Har sett så många som sagt att dom har riktigt svårt att få till just A, då det är dålig respons i skärmen vid liggande läge, stämmer detta?

3. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

@Spuute, alla kapacitiva skärmar är mindre känsliga i just kanterna, hur mycket varierar.
    Jag har inga problem att trycka på a, en teknikfråga egentligen, skärmen på min hero skiljde sig från min iphone och denna skiljer sig också. Jag trycker långt ut på kanten och låter tummen täcka kanten.

4. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

ärligt talat så har jag inte haft problem med det, mycket av det problemet kan bero på hur man trycker osv. också så inte enbart på telefonen! jag har iaf. inte haft problem med det!

EDIT
    Hur ska man göra när man applicerar skärmskydd? fick ju med ett till mobilen så tänkte slänga på det nu! Ska man rengöra på ngt speciellt sätt och sen bara applicera skärmskyddet?

Last edited: 1 apr 2010
  5. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick min igår, är förälskad!

6. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

ja den är verkligen underbar! kan inte säga att jag saknar multitouch det minsta faktiskt! till och med mina mest inbitna iphone-fanboi vänner blev sugna på den!

har även fått ditt screenprotectorn, tyckte den blev ännu mer lättmanövrerad då på ngt vis! träffar rätt lättare när jag skriver osv.

7. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

helnöjd är ordet! ang A knappen så har ja lite strul med den, skärmen reagerar på att jag trycker på den och det vibrerar tom till i luren att jag tryckt på den men håller man inte kvar tummen tillräckligt länge på A så kommer den likförbannat inte med i texten. Lite störande men man får väl lära sej å hålla nån millisekund längre när man ska trycka på den, i övrigt ångrar jag inte att jag struntande i å vänta på Desire :)

8. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Köpte den över disk i kväll. Sitter på jobbet och gluttar ner i boxen då och då. Nu hoppas jag bara att Storytel fixar sin Androidapp snabbt som attan. Kan inte leva utan ljudböcker.

9. beam

beam Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillar min X10 skarpt, men då har jag uppgraderat ifrån en X1 och då är fan allt bättre :)

Enda som suger är innställningarna till WIFI (som jag skrivit i en sepparat post)

Annars leker livet just nu :)

/N

10. Fredde S

Fredde S Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så bra lur. Sitter som ett smäck!!! Det enda jag kan sakna är fler skrivbord.

11. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Går att ladda ner på market ju! Dessutom får man väl hoppas på att vi får tillgång till hela android market snart (även betal-apps) så får man ännu mer att välja på, och när det blir dags för en 2.X uppdatering av android för X10 så får man säkerligen ännu fler valmöjligheter.

12. TranQ

TranQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    En 2.x uppdatering till x10 lär dröja ett bra tag enligt swedroids nyheter.

Fick min X10 för en vecka sen och är riktigt nöjd än så länge, lite små saker man stör sig på, som sagt att kanterna är lite tröga, men det är väl ett I-landsproblem xD

Det enda som stör mig riktigt mycket (eftersom jag haft en HTC Hero tidigare som har haft just denna funktion) är att när man länkar till vän i kontakter från t.ex facebook, så får man inte med en bild... utan man måste lägg till en bild själv =/ HTC Hero fick ner både bild och födelsedags datum m.m och det var riktigt underbart.. lite synd att x10 inte har så :(

Time/mediascape flyter på som en annan raket, inte haft några problem med kameran heller, riktigt fina bilder med tanke på att det är 8.1Mp.

Skärmenresponsen är det inge fel på.

Överlag så är detta just nu en riktig konkurent till Appel's iPhone, en riktigt bra mobil dvs :D

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 622
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    alla förklarar att skärmresponsen eller multitouch inte stör.

Är det sant, eller vill man inte berätta något negativt när man lagt ut så mycket pengar?

14. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej skärmresponsen stör verkligen inte. Däremot är det lätt att blanda ihop det inbyggda tangentbordets seghet med skärmrespons. Sedan jag bytte till smart keyboard pro märker man att skärmen reagerar riktigt snabbt så det verkar vara en optimeringsproblematik snarare än registreringsproblem.
    Likaså verkar M3 m.fl. missuppfattat hur man ska interagera med Timescape, meningen är att man ska göra en hel swipe, sedan ska korten flyga, till skillnad från att man 1:1 ska dra i kortstacken.
    MT är för mig en kul gimmick (har n1 och hero också där jag inte använde det i någon större utsträckning).

En anledning till att jag gillar X10 är även den underbara skärmen, blir trött i ögonen fort av amoled på min N1, speciellt liten text är mycket skönare att läsa på TFT och det betyder mycket för mig som surfar ofta.
    En intressant artikel angående AMOLED på N1
    http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/03/secrets-of-the-nexus-ones-screen-science-color-and-hacks.ars

Till syvende och sist är smaken som baken, men X10 är en av de bästa lurar som finns idag.
    Skrivet av en som har Hero,N1 och X10 så känns just X10:an mer stabil, speciellt när det kommer till sådana saker som radion, har aldrig "fastnat" i uploadläge som inte går bort utan flightmode on/off eller omstart av telefon som är fallet på Hero och N1. Olika saker är viktiga för olika människor och jag gillar samtliga av mina lurar, men X10 är den som fungerar bäst för mig i vardagsbruk och känns solid.

Last edited: 4 apr 2010
  15. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

känns idiotiskt att så pass många som köpt en X10 skulle ljuga bara för pengasummansskull :P Jag är extremt nöjd med min X10, sen om andra inte är det så är det deras åsikter :)

16. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Hur upplever ni surfningen med telefonen? Tänkte just med zoom och liknande, jag nu sitter med min iphone å skriver detta. Använder ofta telefonen när jag surfar(för lat att kliva upp ur soffan)
    skulle man bli missnöjd om man byter till xperian från iphone? Sitter å väntar på desire, men vill ha en ny telefon nu!
    Eller ska man vänta å se vad Apple släpper till sommaren?!

Har varit och testat telefonen i butik, men de blir ju aldrig som "vanligt" hemma bruk.

En viktig detalj hur verkar batteri tiden på den!?!

Robban

17. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Batteriet är bra, jag bor i min telefon och den håller utan problem en hel dag, faktiskt blivit förvånad över detta faktum.

Men man får ladda på natten :)

18. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderar på ett byte från HTC Legend till x10, eller HTC Desire. Älskar webläsaren i legenden, hur är den i x10an? Funkar dubbelklicka för att zooma? Eller måste man trycka på dom där + - knapparna?

19. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Har just börjat testa...finns det någon grundkurs...

20. Martin77

Martin77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Får säga att X10 är hur skön som helst att surfa med! Hade en X1-a förut, tyckte den var OK men X10-an är ju klasser bättre än den. Zoomningen sköter man med + och - zoom knapparna, grejen är dock den att man knappt behöver använda dessa då den auto justerar websidorna på ett perfekt sätt!!