Fråga: anteckna och läsa på google nexus 7?

Discussion in 'Google Nexus' started by eeebbbe, Nov 14, 2012.

1. eeebbbe

eeebbbe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hej folket!

Jag tänkte köpa mig en google nexus 7. Jag tänkte primärt använda den på skolan för att anteckna, läsa mycket pdf- och wordfiler. det viktigaste är att kunna anteckna.

Men går det att anteckna med touchskärmen utan problem? Kan man skriva fort nog för att hinna med vad föreläsaren säger?

har ingen lust att komplettera den med ett fysiskt tangentbord för att jag har en ultrabook.

tack på förhand!

2. eriverto

eriverto Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig har det varit en positiv överraskning att anteckna med N7an. Använder mig av OfficePro,och visst, det tar ett litet tag att bli van men för mig går det numera fortare än att skriva med penna. Brukar hålla den i porträttläge med två händer.

3. donnie

donnie Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror ändå att en liten bärbar dator gör jobbet bättre/snabbare men visst, måste du ha en N7 så går det...

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Det är klart man måste(!!) ;) :P
    Hade inte kunnat vara utan my precious

5. donnie

donnie Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

HAHA, jo...jag förstår dig men man måste ibland försöka vara objektiv också :)

6. eeebbbe

eeebbbe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Men tycker du verkligen att man kan skriva tillräckligt snabbt?
    Jag går på ett väldigt krävande program på universitetet. jag måste kunna ta anteckningar snabbare än vad jag skriver för hand. självklart är datorn ett snabbare sätt att skriva, men jag vill så göra det på en tablet. jag tror att det blir mycket lättare för mig att kunna organisera och lära mig mha en tablet, om man nu kan skriva tillräckligt snabbt på den.

va säger ni, kommer man kunna skriva tillräckligt snabbt på den? (efter några få veckors erfarenhet)

tack för alla svar.

7. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Jag tror aldrig jag kommer kunna skriva snabbt nog på en tablet, från tagit att man kopplar in ett tangentbord då. Men fördelen med en 7 tums som Nexus 7 tycker jag är att den kompletterar t ex min netbook väldigt bra.

Anteckna på netbooken, använd N7 för att läsa pdf eller föreläsningsslides samt för att vid behov rita av skisser m. m. Kombinationen är varken stor eller klumpig och är helt klart lika bra och även lite bättre än vanligt papper och penna.

Vill man kan man såklart även slänga in mobiltelefonen i det hela för att t ex ta bilder av whiteboardtavlan eller varför inte som diktafon? Alla enheter har sina fördelar (även papper och penna), men rätt kombination brukar bli bättre än att försöka använda en till allt :cool:

8. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Om du måste anteckna så snabbt kanske inte lösningen är en pryl utan handlar om hur DU ska lägga upp det. Tex. man antecknar inte allt föreläsaren säger utan bara det viktigaste för en själv...du måste kunna sålla och filtrera i informationen du får...allt är inte viktigt...finns många skitsnackare i universitetsvärlden ska du veta....

9. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Jag har spelat in föreläsningar dvs anv enheten som diktafon. Fungerade kanon! Och sitter du bara rätt nära tavlan så är det smidigast att ta bild på den när det är lämpligt. Jag lycka till.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

10. Dec

Dec Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nexus 7 + Tangenbord + Svenskt tangentbord layout app + Evernote = Funkar suveränt!

11. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Antecknar aldrig men jag kan säga som så att den är helt klockren att läsa saker på. Tillräckligt lätt för att man ska kunna hålla den hur länge som helst.

12. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ja har tidigare använt min htc flyer tsm me appen quill för o föra anteckningar i plugget, och de funkade kanon för mig, ej testat min N7 i plugget ännu men ska köpa mig en penna och är övertygad om att de kmr gå fint!