Fråga: Råd om köp av galaxy s III LTE - snälla hjälp mig

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av docky34, 1 december 2012.

1. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej på er!

Jag är en av de många som blev "lurade" av samsung och TELE2. När jag säger lurad så menar jag egentligen köp av deras största floppen på marknaden (galaxy S II LTE).

Sedan maj månad har jag haft stora problem med luren som alla andra. Nu har jag äntligen fått bekräftat från ELGIGANTEN att de kommer att häva köpet och återbetala 4495 SEK till mig.
    Eftersom jag köpte telefonen i samband med TELE2:s erbjudande (345 SEK / månad utan någon begränsning på samtal eller SMS/mms , samt 10 GB trafik.) så måste jag ha en ny telefon.

Det som ingår i abonnemanget är 4G så klart.
    Nu sitter jag här och funderar hur jag ska gå vidare? Ska jag ta vanlig S III och vara på den säkra sidan (slippa 4G och alla problem med det) eller ska jag köra med LTE versionen igen?

Hur upplever ni era telefoner? Har ni samma problem som S II LTE hade eller är det löst i denna telefonen?

Just nu har jag som sagt 4495 SEK tillgodo och är villig att lägga till 1000 SEK för att få fullfungerande telefon. 4G är inte livsviktigt men eftersom den redan ingår i abonnemanget är det ett plus.
    Det jag behöver veta är om ni upplever problem med tele2 och S III LTE samt hur ni upplever batteritiden, nätet och allt annat. Vill helst slippa gå tillbaka till elgiganten och häva köpet på denna telefon också!

Tacksam för era svar!

MVH
    //Nermin

2. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag köpte LTE versionen efter MYCKET om och men och såhär i efterhand är jag jättenöjd och valet idag vore väldigt enkelt.

Problem med 4G? Ja det förekommer, speciellt i vissa områden men beror på nätet och borde snart vara fixat. Dålig batteritid? Inte så illa som vissa vill göra gällande, men det ligger nåt i det. MEN! Båda dessa problemen fixas enkelt genom att stänga av 4G, du kan koppla på det när du vill men krånglar det alternativt du vill ha bättre batteritid får du helt enkelt en SGS3 3G med 2GB RAM. Den enda anledningen till att välja vanliga modellen som jag kan se vore väl om man hellre vill ha den blåa alternativt en betydande prisskillnad.

3. sonofajan

sonofajan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nöjd

Hej! Jag har köpt en Samsung galaxy s3 lte från Halebop. Jag är riktigt nöjd och jag tycker absolut att du ska köpa den. Jag hade som många andra problem med 4g täckningen(kopplade ner sig och blev utan täckning helt) men efter att ha ändrat min APN inställning manuellt så funkar det perfekt(har halebop.telia.se inställt på apn) ) . Efter ett samtal exempelvis så går mobilen snabbt tillbaka till 4g, om inte 4g täckning finns så går den snabbt till 3g osv.

Pigoo gillar detta.
  4. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Beror på skulle jag säga, om du funderar mellan en vanlig s3.a och s3 LTE och tänker köra stock, så skulle jag säga 4g versionen om priset inte skiljer sig jätte mycket, skulle 4G krångla så är det bara att köra på 3g och ha 4g avstängt.

När jag hade min s3 LTE så körde jag nästan bara 3g, det funkade rätt bra för mig, men när jag verkligen ville ha snabb hastighet, t.ex. när jag använde mobilen som hotspot, då drog jag bara igång 4g och kunde surfa väldigt snabbt.