Fråga: HJÄLP! Skärmen flimrar

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by LitrioN, Dec 14, 2012.

1. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå!

Har sedan två månader tillbaka börjat få problem med skärmen på Noten.
    Det hela började med att skärmen ibland var offset hade en ca 1cm svart kant nedtill och till höger (som ett spegelvänt L). Bilden hade alltså flyttat sig snett uppåt vänster. Detta hände då och då och löste sig efter jag startat om enheten ett par gånger.

Sedan för en månad sen började telefonen helt plöstligt när jag låst upp den från vila att dra igång myrornaskrig och massa färger helt random. Löste sig genom att jag låste skärmen och lätt den va några sek och låste upp igen.

Men nu de senaste veckorna har jag fått problem med att skärmen helt plötsligt börjar visa gråa linjer som går upp och ned. Lite som när ett VHS-Band hade dålig bild pga av smuts eller liknande. Men dessa gråa linjer blir fler och fler tillslut stängs telefonen av och startas upp igen och då säger telefonen att den har 1% batteri och saknar signal.

Har idag lämnat in telefonen. Då jag själv försökt hitta en lösning på sakerna. Utan framgång. Har gjort factory reset massa gånger men problemen kommer tillbaka. Läste någonstans att det kan bero på att GPU´n håller på att dö.
    Har även läst om folk som har problem med statisk elektricitet men tror inte det är möjligt då det händer så ofta och det bör ha hänt på andra telefoner jag haft isåfall också.
    Sen att folk som rootat har problem. Men jag har inte rootat den så det kan det inte vara.

Undrar om någon här har haft liknande problem eller kanske vet vad det är som kan vara fel?.

2. boltis

boltis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft flimrande skärm ett par gånger men det har bara varit i samband med låg batterinivå.

3. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mhm fast när telefonen startat om så säger den 1% och ingen signal sen när jag drar ut batteriet och sätter i det igen så är batterinivån på den det var innan den stängde av sig. Oftast långt över 50%.
    Första gången det hände så tänkte jag kanske batteriet tog slut men jag fick aldrig några indikationer "varningar" om att batteriet var runt 15-20% eller under 10%. Sen har detta börjat hända allt oftare så lämnade tillslut in telefonen.

4. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick tillbaka telefonen precis och dom hade gjort en mjukvaruuppdatering precis det jag gjort x-antal gånger innan jag lämnade in den.

Vad trött jag blir ibland. Denna gången funkar den kanske men har inte direkt höga förhoppningar då jag själv gjort detta ett par gånger och problemen bara kommer tillbaka.

5. Joddla

Joddla Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma problem. Köpte nytt batteri på teknik magasinet och då löste det sig. Prova om du inte gjort det!

6. roblog

roblog Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Bumpar den här tråden.

Upplever samma problem, skärmen börjar flimra och mobilen dör. Sen när man startar upp den så ligger batterinivån på ca 1%, drar man ur batteriet så går den tillbaka till rätt nivå.

Löste det sig för dig Litrion eller är det som Joddla säger att det kan vara batteriet som håller på att ge sig?

7. Skyan

Skyan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick samma problem för ca 2v sen och blev värre och värre. Köpte ett nytt batteri från Teknikmagasinet för 189kr och nu funkar den som den ska igen.

8. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ehmm jag lämna in telefonen en tredje gång och det sluta med att jag fick ett nytt sales-kit innehållande en Galaxy Note 2. Så det blev en uppgradering eftersom dom inte kunde lokalisera felen men kunde se att jag hade problem med den då jag kunde bevisa att både säljare i butik hade sett problemen "live". När jag hämta ut luren efter andra gången så starta jag telefonen i butik all verkade fine sen gick jag ut och då börja den krabba igen och jag gick tillbaka och säljaren blev vittne till de problem jag tidigare hade klagomål på.

Jag läste många trådar kring detta. Huvudsakligen kan det vara batteriet men det är ingen garanti att det löser sig med ett nytt det kan komma tillbaka ganska snabbt tydligen hos en del. Sedan kan även hard reset hjälpa men ingen garanti det heller.

Jag tror det finns många orsaker till problemet men testa med ett annat batteri först.

9. Rallypuff

Rallypuff Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också fått liknande problem. Tror på batteriet för min del.

Kopplade in multimeter samtidigt som jag lät noten få arbeta. Från att varit närmast fullt kunde spänningen sjunka från 4v till under 3v på några minuter. Sedan kom flimmer med ljusa och mörka partier och telefonen dog. Startade om, spänning på närmare 4. Men så fort man belastar det sjunker spänningen direkt.

Dessa symptom har kommit väldigt snabbt, nytt batteri beställt så jag får se nästa vecka.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

10. Solander

Solander Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem men bara när jag har telefonen ute och skärmen igång under längre tid. T.ex. när jag spelar Ingress. Skärmen börjar flimra och till slut så tappar jag all datakoppling. Om jag inte stänger av skärmen så dör telefonen och jag kan ibland inte få igång den. När jag får igång den så står batteriet på 1% och telefonen dör igen efter några minuter.
    Så fort jag stoppar i mitt externa batteripack så löser det sig.

Har beställt nytt batteri från Dustin så jag får se om det löser sig.

11. Solander

Solander Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte batteri igår till ett nytt. Kunde konstatera när jag hade de båda batterierna, att mitt var svullet. Förmodlign så orsakade det spänningsfall i kyla och gjorde att batteriet drog slut på nolltid.

Efter bytet så försvann problemen med skärmen och batteriet verkar hålla bättre.

12. roblog

roblog Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha köpt ett nytt batteri och nu kört med det i en vecka så kan jag konstatera att det var mitt gamla batteri som var boven.

Problemen försvann direkt efter bytet!

elpapo likes this.
  13. Rallypuff

Rallypuff Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här. Nytt batteri och allt som vanligt.

Kunde också notera att orginalbatteriet var svullet.

Skickat från min Wildfire S A510e via Tapatalk 2

14. larzone

larzone Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det låter bra! Min har börjat flimra och sen dör den och efter omstart är batteriet tömt.
    Provar också med ett nytt batteri. Verkar ju som om Samsung har stoppat i ett kasst batteri för min S2:a är ett år äldre och använd minst lika mycket.

Jag laddar aldrig ur mitt batteri utan laddar lite då och då, kan det vara problemet?

15. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nu fått samma problem på min Note, vad är det för skitbatteri Samsung har skickat med?
    I början hände det bara när mobilen hade mindre än 5% batteri, men nu händer det så fort jag använder mobilen i längre än en minut...
    Konstigt dock att batteritiden inte har försämrats alls (så länge skärmen inte är igång), någon som vet rent tekniskt vad som är fel på batteriet?
    Jag antar att garantin inte täcker batteriet, så är det bara att köpa ett nytt batteri som gäller? Eller kan man hoppas på att de inte kan lokalisera felet om man lämnar in den, och då få mobilen ersatt som någon längre upp i tråden fick?

16. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
  17. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Både kärestan och jag hade exakt samma problem med flimmer. Köpte varsitt nytt batteri och problemet försvann bums.

Sent by Tapatalk from my Samsung Galaxy Note.

18. hohoelk

hohoelk Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Och samma hände mig. Fick nytt batteri i Måndags och problemet borta. Tragist dock att ett batteri inte ens överlever 2 år.

19. Metalmac

Metalmac Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9
    Info:
    Emui
    Telefon 2:
    Xiaomi mi A2 Light 3/32Gb
    Info:
    Imui
    Övrigt:
    Google ChromeCast
    Jag upplever samma problem med min, inköpt för ca 1,5 år sedan, dåligt.
    Jag har letat runt efter ett batteri till telefonen, men vilken webshop ska jag välja att handla ifrån, har hittat batterier ifrån 40kr upp till 300kr, men vad ska jag tänka på?

20. hohoelk

hohoelk Baby Droid Medlem

MINA ENHETER