MoreLocale2 pm commands, root?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Zinken, 8 mar 2013.

  1. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Undrar om det krävs root för att köra PM commands? Kanske beror på vilka comands man skall köra?

    Har alltid tidigare kört rootade telefoner och använt MoreLocale2 för att få engelskt systemspråk men svensk locale.

    Nu kör jag orootat (4.2.2) och MoreLocale2 kräver root, vilket det inte gjorde när jag hade root (oh irony).

    I play store står det att MoreLocale fungerar automatiskt om man har superuser men att man kan göra det manuellt med pm commands.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Så min fråga är kort och gott, kräver om commands också root?
     
  2. frostfire

    frostfire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lite sent svar kanske men du kan visst köra pm kommandor för morelocale2 utan root eller su :)
    Jag gjorde en liten guide på en annan sida, klistrar in den här:
     
    Zinken gillar detta.
  3. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag kan också bekräfta att den fortfarande funkar. Mekade det via Teamviewer åt en kompis på en
    Galaxy J7 SM-J710FN (glömde kolla vilken Androidversion den körde), fick göra som i inlägget ovan för att det skulle funka.

    Fick först device offline när jag körde adb devices, då hade jag för gammal adb, drog hem den senaste härifrån https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools.html

    Sen fick jag unauthorized när jag körde adb devices, det var för att man var tvungen att godkänna det på mobilen när man körde kommandot.
     
    Last edited: 5 apr 2017