Problem: Ingen Rom på mobilen. hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av flippzii, 17 mars 2013.

1. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tja Swedroid!
    Har rört till det ordentligt den här gången. efter tidigare problem https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=91045 så lyckades jag få igång mobilen men följde inte de instruktioner jag hade fått helt. Jag flashade enbart in stock rom igen utan att göra en wipe på kernel cache. Vad jag hade förstått hade jag fått någon typ av kernel bug som orsakade det tidigare problemet.

Nu, ca 2 veckor senare kan jag inte starta mobilen, jag kommer till samung loggan sedan rebootar den. Jag hade inte kvar root access efter att jag flashat stock rom, så jag har inte flashat eller trixat med några tweaks efter det. Mobilen bara slutade fungera efter en urladdning. Nu när jag försöker flasha in stock rom via odin fungerar det inte.

Vad jag har gjort:
    Försökt flasha stock rom ett x antal gånger
    Försökt flasha insecure kernel enligt Root guiden här på forumet
    Försökt flasha siyah V6 beta5

Alla leder till fail. Jag kan boota till download mode, hur ska jag ta mig åt?
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

2. hardc0re

hardc0re Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Den verkar inte hitta com porten försök byta usb port så löser det sig nog se även till att kies inte går i bakgrunden medan du kör odin.
    (Aktivitetshanteraren o döda allt med kies i namnet)

3. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hade inte kies installerat så jag förskte komma undan med att bara plocka usb drivrutinerna. Nu blir inte ens rutan blå i odin. Det går bra nu...

EDIT: jag har nu installerat Kies. Datorn hittar fortfarande inte mobilen, Ingen blå ruta i odin

Last edited: 17 mars 2013
  4. hardc0re

hardc0re Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Blå hmm nyare version av odin ? testa köra 1.85 har haft problem själv med nyare version.
    Och som sagt testa alla usb portar .

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Kom ihåg att Kies måste vara helt avstängt medan du flashar också... Kolla under Aktivitetshanteraren > Processer så att inget med Kies är igång!