Problem: Blir varm och drar batteri som bara f*n

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av LeoIsa, 28 mar 2013.

  1. LeoIsa

    LeoIsa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Min S2:a har , sedan igår, börjat bli ordentligt varm (ffa upptill vid kameran), den drar mer ström än vad laddaren orkar med att ge den. Har provat en fabriksåterställning men det hjälper inte alls.

    * edit: Har skaffat det större orginalbatteriet för någon månad sedan *

    Är det någon vänlig människa som har någon bra idé om vad som kan vara fel?

    Har läst en del om att usb-fel kan generera sådana symptom, kan det vara så?

    Har ett par veckor kvar på garantin, tror ni att det kan vara ett fel som kan täckas av den?

    MVH

    Leo
     
    Last edited: 28 mar 2013
  2. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Kolla i usb porten efter damm, om det finns så peta ut det med en tandpetare försiktigt.

    Sent from Nexus⁴
     
  3. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Utan att veta om det ens kan vara det som är felet, så kolla så att det inte är batteriet som kokar. LiPo-batterier är tämligen explosiva när de går åt fanders... ;)
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Att den blir varm vid kameran betyder att någonting suger på processorn. Jag föreslår USB-kontakten eller någon app som hängt sig... Stäng ner alla appar som ligger kvar i bakgrunden (håll in hemknappen och "svep bort" alla appar)
     
  5. Onkel Koks

    Onkel Koks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min s2 gjorde likadant för några veckor sedan. Visade sig att det var mitt minneskort som var på väg att ge upp.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag har också haft problem med att minneskort helt plötsligt har fått telefonen att uppträda konstigt. CPUn överbelastas när den försöker läsa kortet, blir varm och drar ur batteriet.
    Har du ett externt minneskort? I så fall ta ur det och se om problemet försvinner.
     
  7. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hade samma sak, blev hur varm som helst och sög ut batteriet på nån timme.
    har appen Android assisten och såg att HD widgets(som jag inte ens använder då jag kör på Beutiful widgets) drog 96% av CPU.

    Avsinstallerade den appen och problemet försvann!

    Säger inte att detta är en universal lösning, men kolla vilken app det är som loopar och ta bort den!
     
    ClaesBas gillar detta.
  8. bradar

    bradar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag har också (haft) det här problemet. För min del har det hjälpt att stänga av den och låta den vila i ett par minuter. Mobilen ska inte heller vara på laddning. Det tråkiga är att jag inte vet vad det beror på. Har inte installerat någon särskild app som skulle kunna orsaka det.
     
  9. jmp

    jmp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fan va glad jag blev när jag hitta denna tråd.
    effter uppdat till JB hadde jag grymma prob med batteri tiden och att telefonen blev skitvarm och stängde av sej.
    jag trodde först att det va dax för nytt batteri,men det va samma sak ändå.
    jag hadde inte dessa prob med ICS så jag va duktigt sur för att jag trodde uppdateringen hadde sabbat min lur.
    men när jag hitta infon i denna tråd om minneskort som kan få CPUn att överbelastas så tänkte jag att jag kan ju alltid testa ta ur det,och gissa om jag blev glad för nu funkar den som den ska,och har gort det ett par dygn nu utan problem.
    jag har köppt nytt minneskort och det funkar kalas nu.
    så tack för infon
     
  10. hennish

    hennish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spännande lösning. Jag hade återkommande problem med hängningar/omstarter/varm lur direkt efter uppgradering till JB, men efter någon vecka försvann problemen helt. Nu har de kommit tillbaka igen sedan någon vecka, så nåt är definitivt lurt.

    Finns det nån bra felsökningsapp för Android? Någon nämnde Android Assistant, som jag strax ska testa. Kan den eller nån annan app upptäcka kasst minneskort, eller behöver jag helt enkelt testa att byta det?
     
    Last edited: 4 apr 2013
  11. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för tipset om HD Widgets (och Android Assistant)!
    Nu svalnade min S2:a och batteriet verkar räcka en stund igen :)
    Hade nästan gett upp... Har iaf beställt en S4:a och lånat en S3:a som jag nu kan lämna tillbaka när min S2:a snurrar igen och jag lyckades få in den sista lilla uppdateringen (utan att den misslyckades).

    Borde finnas en standardfunktion för att pinpointa en app som går bananas eller att Andoid själv automatiskt gör en uppmärksammad på dessa problem (någon typ av "watchdog")!
     
  12. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Prova appen Android Assisten
     
  13. inact_0022

    inact_0022 Guest

    Har också fått det här problemet. Mobilen gick från att hålla laddningen 1,5 dagar måttlig användning till att hålla laddningen i 5-6 timmar, standby, innan den dör. Blir varm nog att man nästan bränner sig när man håller i den.
    Använder inget minneskort till den. Till synes inget damm eller någon smuts i USB-porten. Dags att skaffa ny?
     
  14. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    För mig händer det när jag använt facebook och checkat in och lagt in bilder/fotat.
    Blir varm och tar knappt emot laddning.
    går över efter att ha stängt av en stund
     
  15. Billehol

    Billehol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem, och telefonen har sabbat ett minneskort. Nu har jag lämnat in den för garantireparation, Väntar på att få den tillbaka. inlämnad 2/5 och fick den tillbaka 21/5 där man sa att man bytt USB porten, När den kom tillbaka så glappar det i minneskortet, och drar ur batteriet på ett par timmar, Tillbaka till thephonehouse den 29/5 och dom skickade den till Samsung, bara att vänta då....
     
  16. Billehol

    Billehol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka telefonen igår 25/6

    Igår så fick jag ett mail att telefonen var klar att hämta.
    Yes !
    Så jag tågade ner till thephonehouse och hämtade telefonen,
    Enligt serviceordern så har man bytt mainboard, mjukvara och kontroll.
    Hem och installera alla konton igen.
    Sen i morse klockan 05.00 så tjöt väckningen. Då drog jag ur den ur laddaren som jag har vid sängen, och åkte till jobbet.
    Telefonen satt i en hållare i bilen... och klockan 09.15 så började den låta. och texten "Ladda telefonen" kom upp ! 4 timmar!
    Efter jobbet så åkte jag in till butiken igen, och dom skickar den till Samsung nu, som ett reklamations ärende...
    Fortsättning följer.....
    Bille:money:
     
  17. Billehol

    Billehol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte fått tillbaka luren ännu. Men efter påpekande till thephonehouse support, så fick jag en Samsung Y, som plåster på såren så jag kan fortsätta att ringa...
    Såg på verkstadsinfo att telefonen är på väg från verkstaden den 10/7.
    Nu får vi se snart.