Tjejen har precis fått sin Desire och en riktigt miss från HTCs sida när man synkar sina kontakter från Gmail. I Gmail har man grupper så som "My Contacts" och "All Contacts". Så fort man skickar ett mail så läggs kontakten till "All contacts" visst, låter bra, man kan i inställningarna för kontakter i Desire trycka på visa och sedan välja att enbart visa kontakter som har ett telefonnummer, detta har inte de kontakterna som skapas automatiskt.
Problemet kommer när man skickar ett nytt SMS och ska välja kontakt, då dyker alla kontakter upp i listan, dvs. även de som inte har ett tel.nr. Sjukt irriterande.. Det finns ingen koppling från de inställningarna man valt i "kontaktappen".
I min Nexus så kan jag i inställningarna för synk välja exakt vilken grupp jag vill synka till min telefon, dvs. enbart "My contacts" där inga nya kontakter autolagras som i "All contacts". I Desire kan man inte välja vilken grupp man vill synka till utan då kommer alla kontakter.
Lösningen till slut blev att stänga av synkningen av kontakter, exportera kontakterna till minneskort och sedan importera till telefonminnet. Tyvärr ingen synk men iaf inga irriterande kontakter visas.
Last edited: 17 april 2010