N1, har stött på några problem.

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by nixxz, Apr 17, 2010.

1. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Några problem som jag stötta på är följande:

Avstängnings/sleepmode knappen "glappar" får ibland trycka 5ggr för att få den i sleepmode eller hålla på ett tag för att stänga av den. Detta är säkert ett garanti ärende men vet ej om jag orkar skicka den till england.

Batteritiden som jag skrev nyss i en batteritråd. batteriet var 100% kl 07.00 och kl 19.30 var mobilen avstängd när jag skulle ta upp den.
    Då har jag skickat typ 5 sms och en taltid på 10min.
    Har haft mobila nätverket avstängt då jag inte har ett abb än. Sedan hade jag WIFI på medan jag var hemma på morgonen tittade mailen och uppdaterade facebook. Så har inte någon av mina tidigare Android telefoner varit (Legend, a1 samt Magic)
    Då har jag även använd task manager för att frigöra lite minne flera ggr på dagen.

Sedan orginal browsern är ju så jä*la seg, tar egiheter för mig att ladda sidor.

Någon som har/haft samma problem som mig?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter som om du har någon/några app som inte låter telefonen gå ner i viloläge när du inte använder den. Kan tom vara så att någon app ligger och ger cpu-intensiva saker i bakgrunden hela tiden vilket också skulle förklara varför browsern är långsam.

En annan orsak kan vara att du dödar processer vilket gör att de startas om och behöver börja om från början med vad de nu höll på med.

Eller så har du satt Wi-Fi sleep policy till never vilket också drar mycket batteri även när du inte använder mobilen.

Eller så är det något helt annat. :)

3. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Något måste ju ligga och störa telefonen. Min N1 har inte alls de problemen som du beskriver.

Mitt tips är att ladda hem spareparts och kolla i det programmet vad det är som drar batteri. Då ser du lite mer vad som händer i telefonen.

Sedan är telefonen duktigt på att stänga av program själv så någon taskkiller ska inte behövas om du använder den normalt.

4. nixxz

MINA ENHETER

felet är nog taskkiller nu har jag 77% kvar sedan 7.00 imorse. och då har jag surfat lite och använt den mer än igår.

5. esseven

esseven Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Man ska inte stänga ner processer i Android. Det är bättre att starta om telefonen nån gång i veckan.

6. nixxz

MINA ENHETER

Okej då har jag lärt mig det ;) ... Om jag skulle vilja skicka in min för "lagning" hur ska jag gå till väga?

7. Breideux

Breideux Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kontakta HTC Sverige.

8. nixxz

MINA ENHETER

Japp tror det, hur lång tid tar det tor ni. Ni som skickat in hur lång tid tar det?

9. larpez

larpez Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr är det inte riktigt så enkelt, HTC Sverige kommer säkert hjälpa dig hitta rätt men eftersom N1:an inte säljs i Sverige kan de inte heller reparera den här utan du kommer få skicka den till England för att få den reparerad.

Vad jag har förstått ska det dock inte vara några problem utan det har gått smärtfritt för alla som blivit tvungen att göra det. :)

10. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma fel med power-knappen. Måste trycka längst till vänster på den för att den ska reagera. Hopplöst att verkligen stänga av telefonen då något glappar när man släpper knappen efter att ha hållit in den länge och väntat på menyn. Man måste vara supersnabb att hinna trycka på menyn, låsa upp telefonen igen och hoppas att menyn är kvar :P

Om N1 snart kommer till Sverige officiellt, kan man då förvänta sig få support utan att behöva skicka telefonen till england?

11. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

deras europeiska service center är fortfarande i england. så jag tror du får skicka dit den tills dom utbildat folk i sverige på att laga den

det är liksom skitsamma o laga i sverige eller england, enda skillnaden är att de tar ca 3-5 dagar längre pga transporten :P

12. nixxz

MINA ENHETER

Ja jag tror jag måste skicka in den, men vilka ska jag ta kontakt med? Hur ska jag gå till väga blir tokig på detta problem.

Tror ni det kommer gå jag köpte den beg, och köparen hade köpt den från http://www.international-orders.com/?

Last edited: Apr 20, 2010
  13. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

vadå kommer att gå? det är ju självklart... Jag köpte min på ebay och den har varit på lagning en gång.

http://www.htc.com/www/support/nexusone/

Bara att ringa:
    United Kingdom
    English +44-845-890-0079 Monday - Friday : 9am - 6pm
    Saturday : 9am - 1pm

Tänk på att det är GMT tider. Altså -2h just nu.

14. nixxz

MINA ENHETER

Okej tack så mycket, nu sätts min engelska på prov ;)

15. nixxz

MINA ENHETER

Jaha, nu har knappen slutat fungera helt =/ fan vad drygt.

16. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De frågar inte om kvitto, men kör genom svenska HTC om du inte känner att din engelska är helt 100. De ordnar som jag förstår allting åt dig, du behöver bara lägga den på posten så snart du fått RMA-nummer och en adress.

Jag tror dock att man blir debiterad för frakten, så det kan löna sig att kolla upp vilket alterantiv som är billigast.

17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jag blev aldrig debiterad för nån frakt....

18. nixxz

MINA ENHETER

Skrev till svenska HTC, men fick som svar att dom kunde kontakta HTC i England och be någon där ringa upp mig. Lämnade nummret igår på morgonen ingen som ringt än.

Skickade även ett mail till HTC i England och dom gav mig ett nr att ringa.

Så bara hoppas att jag kan beskriva och förklara felen på min N1 på eng

19. nixxz

MINA ENHETER

Nu när knappen inte alls fungerar. Kan jag då starta om telefonen och starta den genom att ansluta laddaren? Men den slås inte på av det va? Kommer inte ihåg. Någon som kan titta?

20. nixxz

MINA ENHETER

Okej, nu har jag pratat med dom i England. Så får skicka den till dom.
    Den enda jag inte riktigt förstod var hur jag skulle skicka den som.

Fick ett mail där det stod: All items should be shipped to the following location: Communications House Presley Way Crownhill, Milton Keynes, MK8 0ES, United Kingdom

Måste vara dit jag ska skicka den då va? Sedan ska jag skriva HTC Ticket nr samt Google Order nr.? och vart?

Någon som vet?