Måste bara fråga, är Google Maps utvecklarna begåvningshandikappade?

Diskussion i 'Applikationer' startad av data, 20 jul 2013.

1. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

I nya 7.0.2 har jag upptäckt vissa problem, som även andra på forumet noterat men vissa har jag inte sett:
    - Mina kartor finns inte längre, Google säger att de ska återkomma så småningom.
    - Navigeringen har slutat fungera. Maps hävdar att jag åker i en riktning som jag inte gör, resultatet är att navigeringen är värdelös för jag ser liksom inte vart jag är på väg även om den nu visar rätt väg.
    - Mätknappen saknas.
    - Plus och minus knapparna för att zooma in och ut saknas.

Fyll på om ni kommer på annat som stolpskotten slarvat bort.

Jag trodde poängen med att uppdatera var att förbättra appar och ge dem mer funktionalitet, inte att fullständigt döda en app så att man blir tvungen att gå tillbaka till gamla versioner.

Detsamma gäller ju för övrigt det nya maps för webläsare, körde det nya i ett par veckor men nu är jag tillbaka på det gamla. Det nya är ju helt värdelöst!

kroffe, pirum och andreas_pson gillar detta.
  2. dagr

dagr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    441
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Alla vet att Apple är marknadsledande. Den senaste trenden är förvirrande kartappar och Google har bara varit lite slöa med att införa det.
    Apples stämning väntar runt hörnet... :)

Joiis, ViLANDER, Molleresa och 7 andra gillar detta.
  3. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

:D :D :D

4. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

När jag får plats angivelser ifrån kontakter i waths up säger nya map's att gps koordinaterna inte finns. Men om jag avinstallerar nya map's och går tillbaka till lurens gamla map's, då funkar det att se var mina kontakter är.

kroffe gillar detta.
  5. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Minna kartor var det som jag uppskattade extremt mycket i maps... ingen indikation på när så småningom skulle vara?

Håller med om att nya maps suger i webbläsaren, men du kan väja att använda gamla maps där fortfarande... Hoppas att de verkligen inte tar bort det..

6. andreas_pson

andreas_pson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag postade liknande tråd. Såg inte denna. HELVETE vilka idioter. Sparka deras jävla maps-app avdelning. Sicket skitjobb dom gjort med senaste uppdateringen.

Märkte att man kunde gå in på maps och välja återställa alla uppdateringar. Nu ser det ut som vanligt igen. Hoppas det är det också.

data gillar detta.
  7. Gubbar

Gubbar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

För ett tag sedan kom ju en ny metod för att zooma med en hand så + & - knappen behövs ju inte längre. Dubbelklicka på skärmen, vid andra trycket håller du inne och drar uppåt för att zooma in.

8. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja det funkar ju men är nog lite "old-school"...gillar +/- knapparna...invanda mönster som gör att man direkt ogillar något.

9. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tycker minsann två +/- knappar är betydligt mer "old-school".

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är ju det karln säger.

11. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Men seriöst, vad är detta för uttryck? Vill man verkligen bli tagen på allvar?

- "Måste bara fråga, är Google Maps utvecklarna begåvningshandikappade?"
    - "HELVETE vilka idioter."

Jag tycker nog att den typen av kommentaren bäst bemöts med, gör det bättre själv!

Det kan bli fel ibland och det kan vara så att det är nya sätt att göra det på. Vill man inte ha nyheter så ska man inte uppdatera. Det om något är ju stolpskottsvarning på att man uppdaterar tros att man inte gillar nymodigheter. Ta det här med zoom t.ex. som på en smartphone med multitouch enklast använder fingrarna. Nä då väljer man att uppdatera trots man inte gillar detta och sedan klagar på att det är sämre! Hallå stolpskott säger jag till det.

Skärpning lite på gnället och tonläget!

maxperes, Coldsnap, ulsa och 2 andra gillar detta.
  12. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fast vi kan väl säga såhär...gå in på Play Store och läs de senaste betygen på Maps. Verkar som att ALLA är missnöjda med denna uppdateringen. Nu har jag reverserat versionen till senaste som är duglig men då kan jag i gengäld inte använda "uppdatera alla" knappen i Play Store. Visst det är i-landsproblem men hur fan kan man släppa en Maps version som så många uppenbart tycker är kass? Då får man väl göra som på vanliga nätet och släppa en beta som de som vill kan testa men övriga dödliga låter bli. Uppdateringar brukar ju för övrigt innebära utökad funktionalitet och/eller stabilitet...denna uppdateringen gav inget vilket gör den dålig.

13. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Du har helt rätt, jag tolkade det han skrev helt fel :-) my bad!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Dirk Diggler gillar detta.
  14. evening.beam

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag tror minsann att du inte läste vad jag skrev. Jag har inte påstått att det var en bra uppdatering, tvärtom så skrev jag just att det kan bli fel ibland.

Det jag däremot skrev var att om man inte förstår att det kan bli fel ibland, att man måste kalla andra för begåvningshandikappade när det händer (och andra pinsamma nedvärderande uttryck), att man måste svära och bete sig som en treåring och att man klankar ner på modern funktionalitet som är en naturlig följd i nyare versioner; då har man indirekt utmålat sig själv som den tomte som man utmålar andra att vara. Pinsamt kallar jag det.

Läs igen, läs rätt. Eller ska jag kalla dig en massa saker nu för att du gjorde fel?

Joiis, osdpanthers, retro123 och 2 andra gillar detta.
  15. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Passar det inte så behöver du inte läsa. Hur kan ett av världens största företag släppa en sån skituppdatering? Man kan göra fel är ditt svar...men det är därför man har beta testning. Det som är lite komiskt är att en del av Google har förstått det, en annan inte. Vanliga maps släpptes som beta...jag testade den en månad och kom fram till att den var för dålig för att använda, fine. Men i Android tvingar de på mig en uppdatering till, ja faktiskt en beta med tanke på funktionaliteten, och då får man också acceptera att ta skit för det. Jag tror ingen på google lipar för mitt trådnamn helt ärligt....

Google må vara "världens bästa företag" men helt felfria är man inte.

16. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Jag har för mig att man kan få tillbaka knapparna i inställningarna.

Min Nexus 7 Tapatalkade

17. evening.beam

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det var värst vilken barnunge du var då.

"Passar det så behöver du inte läsa"?
    Gå du runt och slår ner folk med samma inställning? Passar det inte så stanna hemma! Du har allvarligt en rejäl brist på hyfs och uppfostran.

Det som möjligen kan tillämpas är att "passar det inte så ge f-n i att uppgradera". Och som sagt, om du är så felfri så tycker jag att du borde göra detta själv istället för att få något gratis (som du hämtat frivilligt, ingen som tvingat dig), och sedan sitta och gnälla att det är synd om dig. Buhuuuu.

Att ge relevant kritik för något som är bra eller dåligt, är alltid välkommet. Att gnälla som en treåring är pinsamt.

tompan, anCnoc, gripen och 1 annan gillar detta.
  18. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min telefon är inte gratis, jag fick uppdateringen automatiskt. Jag vidhåller, du måste inte läsa igenom alla trådar du ser på ett forum, det är helt upp till dig. Har inget att göra med min felfrihet, men detta är ett av världens största företag...det är ingen liten garagefirma.

I övrigt: http://1.bp.blogspot.com/_05VaN1rgb...GW_yPbHA/s1600-h/Arguing_on_the_internet.ashx

19. evening.beam

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Nähä, så du menar att din telefon överföll dig och har valt dina inställningar åt dig? Skaffa inte saker du inte är kompetent att använda om det är så jobbigt för dig att hantera konsekvenserna.

Hur tänker du nu? Om du inte vill att man ska läsa det du skriver, varför postar du det då i ett forum?

Om du vill sitta och kläcka ur dig oförskämdheter i ditt pojkrum så har jag inga åsikter om det, men om du i ett publikt forum kräker ur dig en massa saker får du minsann fina dig i att bli bemött!

* * *

Du är en pajas av stora mått. Det är inte bara i denna tråden du gör bort dig och kommer med okvädesord hej vilt. Jag tänker dock inte lägga mer energi på att försöka få dig att vara lite mer vuxen och socialt kompetent. Jag har sagt vad jag ville ha sagt, och det är upp till dig om du vill fortsätta vara pinsam.

osdpanthers, anCnoc och S-Droid gillar detta.
  20. data

data Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Och därmed visade du din intelligens och kompetens.

Jag hänvisar än en gång till bilden jag länkade till...