1 230 megabytes lediga för appar i min Desire!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av donaldduck, 14 jul 2012.

1. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

En ROM som heter SuperNova påstås ge obegränsat utrymme för appar, OK de begränsar det till 2 000 megabytes om man läser vidare. Kändes som om det var idee att prova. Resultatet är att med allt installerat så har jag fortfarande 1 230 megabytes kvar att fylla!

Vill ni prova så sök på ”supernova rom”. Den kernel som finns i paketet skall inte gå att överklocka står det någonstans. Fel, snabb som fan men efter att ha fått plocka ut batteriet fyra gånger för att få stopp på den när jag surfade bytte jag ut deras kernel mot en annan de har på sin sida;

http://supernova.droidzone.in/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=84

Vill man bara trimma sin Android 2.3.3 kan man bara byta till denna kärna och får de prestanda en måttlig överklockning ger. Får dock erkänna att det känns skönt att inte ha någon begränsning i utrymmet för appar.

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det har jag i min Desire (som frugan använder idag) med denna romen
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1315961URL
    Med amarullz's AD2SDX system och 1.5GB på SD-kortet så går luren som en dröm.
    Har testat det mesta i den luren men denna romen är "outstanding" och allt fungerar.

PS: Det snurrar V6.0.4.3 Special Edition i den.

3. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Ser lovande ut. Min fru använder också min Desire och därför är det viktigt att allt "bara fungerar" efter installation. Finns allt som man är van vid vid en stock ROM och är denna version snabb eller smålaggar den?

Btw, finns det något sätt att få HTCs nya tangentbord med ÅÄÖ?

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Att installera den romen är som att installera en dator, det är ett menysystem "Aroma installer" som jag tycker är fantastiskt enkelt att förstå sig på.

Jag brukar välja AD2SDX istället för A2SD ibörjan av installationen och får då cirka 2Gb ledigt utrymme innan man börjar fylla på med backuper och appar.

När den sedan är installerad så finns det en hel avdelning med "tweakar" och där brukar jag då aktivera en ljudförbättrare (är nog taget ifrån Sony?) annars blir det lite låg volym.
    Sedan en omstart av luren, och jag har aldrig haft något lagg eller annat problem med den romen alls.

Nä så skulle Desiren fungerat när man köpte den ifrån början, men då var den efter ett tag lite småbuggig och var behäftad med "utrymmesproblem" och jag har testat det mesta i min Desire men jag tycker denna romen var den bästa för min lur.
    Men alla telefoner är olika det är inte säkert att det är problemfritt i nästa Desire.

PS: jag skapade en 1,5Gb EXT4 på SD kortet (32 GB klass 10 kort)

Tangentbord är ju "bara" att installera, jag använde Swiftkey.Men det gillar inte hon, original i romen är där ett ifrån "Sensation" som fungerar helt perfekt.Ja givetvis med ÅÄÖ.

Last edited: 19 jul 2012