13,8% skadeanmälan på iphone4

Diskussion i 'Off Topic' startad av robnil, 10 nov 2010.

1. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hela 13,8 procent av iPhone 4-ägarna lämnar in en skadad telefon där de själva har tappat den eller på annat sätt åsamkat skada självförvållat. Enligt Vincent Tseng beror det på glaspanelen på baksidan av iPhone 4.

– Skulle Apple gå tillbaka till att använda samma plastmaterial på baksidan av iPhone som på iPhone 3GS skulle antalet reparationer minska avsevärt, säger Vincent Tseng

Källa: IDG

2. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Lustigt, i samma artikel skriver samma person att iphone är den mest pålitliga telefonen på marknaden, och att felfrekvensen sjunkit med 62% på två år.

en ordentlig källhänvisning länkar till artikeln i fråga, denna nämligen:

http://www.idg.se/2.1085/1.352132/iphone-har-den-basta-kvaliteten

Det du pekar på är ju olyckor och kan knappast skyllas på telefonens material.

3. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Klart det kan skyllas på telefonens material, en telefon av glas går självfallet sönder lättare än en telefon av metall. Det säger sig självt helt enkelt.

4. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag är iphone 4 ägare och har tappat telefonen några ggr utan skador men det är mest pga jag haft tur att den landat "rätt". Självklart är iphone mera bräcklig än plasttelefonerna men skulle själv aldrig vilja att den ser ut på annat sätt än den nu gör :)

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det är förstås en tradeoff mellan stryktålighet och design. Jag skulle personligen inte ha något alls emot en androidtelefon med ett bakstycke av glas då jag aldrig tappar mina telefoner.

Visst är det möjligt att jag förr eller senare tappar en telefon, det mesta kan förstås hända, men jag har haft mobiltelefoner sedan 1993 och har aldrig tappat någon. Det vore under dessa premisser lite fånigt att välja bort glas då risken är extremt liten. Det vore lite som att vägra gå i trappor eftersom man KAN ramla och slå sig.

6. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

just det gör hela artikeln ointressant när idg är mer eller mindre nätets skräpblaska.
    Men jag har dock sett liknande på mer trovärdiga ställen och ja när bakstycket är av glas så är den ömtåligare.
    Jag har tappat min från ca 1 meters höjd rätt ner i betong golv med resultat av att jag fick några microrepor på skärmen