15P/Pro Max el vänta 16P

Diskussion i 'iPhone 15-serien (2023)' startad av AndroiOS, 21 jan 2024.

1. AndroiOS

AndroiOS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Tjena.

Sitter idag med en S21 Ultra.

Men sugen på en Iphone igen.

Dock är dom ju inte gratis och jag velar.

Är det nåt mer mellan 15P och 15PM som skiljer än själva zoomen 3x vs 5x?

Och hur påverkar det korten i övrigt? I vanliga läget, och 3x och vidvinkel, är allt samma?

Läst mig till att 128 vs 256 versionen kan båda filma i bästa videoläget, om jag ansluter ett minneskort eller nåt till 128gb. Stämmer det?

Jag vill ha en snabb, bra kamera point and shoot. Inte svamla med inställningar mer än att kanske ändra till ett nattläge om det är mörkt. Och kanske zoomar in/ut närmaste läget. Men sällan jag behöver zooma in mer.

Nån som knäckt sin 15PM ännu?

Har naturligtvis sett filmen med Jerry och blev lite avskräckt.. Även om man inte bryter i den normalt så tror jag den är lite vekare än 14PM.

Sen är det storleksmässigt i ett mellanläge. Hade helst velat ha en lite större än 15P. Men mindre än 15PM.

Min 13PM använde jag utan problem med en hand. Men den hade inte dynamic island så sällan jag behövde vara längst upp. Är Spotify osv alltid längst upp kring den? Och samma sak när det ringer?

Sen är ett riktigt plånboksfodral smidigt & då blir en PM lite för stor tycker jag.

Tror ni 16P blir lite större som man läst nånstans?

Kanske man köper en 15P 128gb & sen får sonen den när dom släpper 16P

Söndagsfunderingar.

2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Nu har ju Power och Elgiganten sänkt priset på iPhone 15 Pro 128gb med 2000kr så det va ju lägligt ;) Är själv lite sugen faktiskt. Men samtidigt har jag svårt att motivera mig att betala 13k för en mobil just nu. Nej blir nog att spara pengar ;)

3. Klaatu

Klaatu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    336

MINA ENHETER

Jag skulle satsa på en beggad 15 PM. Den känns mycket smidigare och lättare än 13/14PM.
    Och skulle du bli sugen på en 16 Pro/Pro Max sen när den släpps så är ju begagnatpriserna grymma på iphones.

4. AndroiOS

Mottagna gillanden:
    28
    Säljs ju för 15.999 ny och elgiganten prismatchar ju. Så beggad är inget alternativ.

Får typ 1.9 för min S21U ifall jag byter in. Känns snålt.

Kollat lite kamerarecensioner nyss dock och konstigt nog verkar vanliga 15 t.o.m bättre ibland på point and shoot kort. Dom surrade om en mindre men nyare sensor.

Sällan jag faktiskt zoomar in innan jag tar kort. Sällan över x3 iaf.

Men tror den är sämre på kort i mörker?

5. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    714

MINA ENHETER

Äger också S21U med faktiskt samma funderingar. Jag kommer dock att satsa på en 15PM när 16 kommer ut då det inte var stora skillnader från 14PM (som tyvärr har hamnat i skuggan känns det som och folk jämför med 13PM istället). Jag höll en 15PM och den är faktiskt mycket bekvämare i handen än och mycket är tack vare de runda kanterna som annars är sylvassa. Du fotar precis som jag, point&shoot utan att behöva svamla med inställnignar. Därmed tror jag på 15pm :)

Men återkom vilken det blir! KUl att få höra! :)

6. AndroiOS

Mottagna gillanden:
    28
    Jamen skoj att vi har samma "problem".

Jag är dock inte nöjd med mörkerkorten på S21U idag. Samma med shutterspeeden. Min 13PM var snabbare.

Och jag stör mig på det för ofta.. Därför jag funderar på att byta snart ändå, och sen antingen sälja till typ swappie eller ge den vidare till sonen kanske.

Blir den nya 16 Pro 6.3" istället för 6.1" som idag så tror jag det blir en perfekt storlek. Då jag gärna vill ha plånboksfodral på mobilen & tycker helt enkelt det bygger för mycket på PM.