18 månaders uppdateringar

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av william12, 12 maj 2011.

1. william12

william12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hej. som ni alla säkert vet så ska google inleda ett samarbete med samsung, sony ericsson,motorola,htc och lg.som ni vet ska telefonerna från dessa tillverkare få 18 månaders uppdateringsgaranti! anledningen till att jag köpte min nexus s var garanterad mjukvaran. nu känns det lite som om man blivit lurad. eller vad tycker ni?

2. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Hur kan du känna dig lurad om Google och telefontillverkare har en uppdateringsgaranti? Det är ju bra så att t.ex SE inte kan göra om det de gjorde mot användare med sin första Xperia serie. Även om Google har en uppdateringsgaranti med telefontillverkare så betyder det inte att efter 18 månader så kommer tillverkarna sluta med uppdateringar, utan de måste tillhandahålla uppdateringar minst 18 månader.

3. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Lurad? Nej varför? Nexus lurarna kommer fortfarande få vanilla android sen att google har satt upp riktlinjer för tillverkarna för hur länge och hur snabbt det bör gå att få ut uppdateringar är irrelevant.

4. Thoast

Thoast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Mest intressanta är ju hur lång tid det tar för dom att få ut uppdateringarna! Tar det fortfarande flera månader så står sig ju Nexusens fördel + att du får vanilla då förstås.

Lite off topic men: varför är det bara vanilla som har screen off animationen? Skulle sakna att vara utan den!

5. william12

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag tycker också att det är bra men det jag menar är att många har
    som jag köpt en nexus s för att vara säkra på att få uppdateringar. nu så försvinner liksom fördelen som övervägde att köpa den

6. Birfen

Birfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag känner exakt som du, en av anledningen till att jag köpte nexus va för just att jag vill va säker på att få nyaste mjukvaran först, men det kan man väll glömma nu, hej då nexus S och hej o välkommen SGS2

7. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Att SE mfl lovar att uppdatera inom 18 månader betyder ju inte att nexus s kommer få uppdateringar efter 18 månader...

Sent from my Nexus S using Tapatalk

8. william12

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det är nämligen på det sättet att om jag skulle vetat det så skulle jag köpt en kraftfullare telefon för samma pris. den enda saken som jag köpte nexus s för var ju mjukvaran. jag vet att allt blir bättre och bättre men det känns som man blivit lurad. jag startade tex denhär tråden pga att se ifall andra känner som jag

9. Bengis

Bengis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag känner mig inte lurad alls. Ren Android och man behöver inte vänta flera månader på uppdateringar. Sen tycker jag nexus s är en grymt bra mobil.

10. pk_fms

pk_fms Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nexus lurarna kommer ju fortfarande få uppdateringarna först. Och Google har väl inte sagt att de ska sluta uppdateras efter 18 mån, bara att tillverkarna måste ge ut uppdateringar så länge.

11. Manzzon

Manzzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ursäkta men man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser en sådan här tråd? Om du nu känner dig lurad för en sådan sak så kommer du nog känna dig lurad MÅNGA gånger i livet...

Det är väl kanon att man inför en sådan sak så folk slipper bli lurade med att inte få uppdateringar som de kanske räknat med.

12. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

VD: "Grattis, du är vår 1000e kund och vinner en Volvo!"
    Kund 1: "Åååh, tack!"
    VD: "Och du där borta, eftersom du är kund 1001 vinner du en BMW!"
    Kund 2: "Åååh, tack!"

Kund 1: "... men vänta nu, varför får inte jag en BMW? Jag känner mig lurad!"