2.1.1.C.0

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av pes, 29 maj 2011.

1. pes

pes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 29 maj 2011
  2. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Försöker förstå exakt vad detta är för någonting. En ungrare som påstår att han har en helt ny SE-rom som ingen annan har? Det där skulle inte jag vilja installera förrän jag hört mer om det...

/Daniel

3. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Och hur gick det då? Fick du någon ny mjukvara, och i så fall, vad är nytt?

4. micjoh

micjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har precis fått den (seus).

jag vet inte om jag inbillar mig men jag har fått för mig att temat är lite mindre klumpigt men det kan vara inbillning.

voice search, två nya timescape extensions, sök widgeten ändrad(?) och uefa app är det som man lägger märke till direkt.

5. pes

pes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag blev lite misstänksam och blåste allt med SEUS direkt jag laddat ner denna från XDA och fick då den riktiga från SE istället. Har inte hunnit märka nåt mer än det som står ovan. Verkar lite snabbare, men det kan också bero att jag bytte till Zeam istället samtidigt.

6. pes

pes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag kört den (2.1.1.C.0.0) nedladdat via SEUS i några dagar.
    För mig blev det ett otroligt lyft, batteritiden mer än fördubblats och alla lags är borta.
    Jag brukar normalt sett ha den laddad över natten och sen behöva ladda den igen runt 1400. Nu är det 37% kvar och jag tog den ur laddaren igår morse. Kan ju vara Zeam också? Ska prova om effekten blir den samma på CM6 och 7 så småningom.

7. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Tycker det här är lite hemligt. Blåste om min telefon med SEUS igår (eftersom jag lyckades läsa in NobodyAtAlls trasiga CWM så min telefon blev obrukbar), men jag fick inte 2.1.1.C.0, jag fick den gamla vanliga 2.1.1.A.whatever.

Men ni som har 2.1.1.C.0, vad är det för baseband-version? Om jag har förstått det rätt så ska det vara exakt samma, och då antar jag att man inte har någonting för att uppgradera om man inte kör MiniCM.

/Daniel

8. pes

pes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kernel samma som innan 2.6.29 och basband också samma xxxx015.

För min del har det blivit en helt ny telefon så jag har inget behov av CM6,7 längre. Men jag måste ju ändå testa, det går ju inte låta bli ;-). Jag använder dessutom ganska ofta trådlöst stereo headset (MH100) där både CM 6 och 7 inte ger någon ringsignal genom telefonens högtalare med bluetooth inkopplad. För mig en oerhört störande bug.

Sen kan det väl vara vissa uppdaterade moduler och libs som följer med till en CM6,7 uppgradering som gör dessa ännu bättre även om kärnan är densamma, men detta vet jag ärligt talat alldeles för lite om.

Jag kunde inte heller få 2.1.1.C.0.0 genom SEUS innan jag laddade från länken på XDA. Fast den var en strippad variant, och man vet ju inte exakt vad som var inlagt i den så det kändes säkrare att köra en SEUS som reperation och få en ren lur. Root och xrecovery var inga problem och inte heller cwm r2.

Last edited: 3 jun 2011
  9. micjoh

micjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan inte annat än hålla med PES.
    Jag upplever att telefonen blivit rappare och smidigare överlag. Kan inte uttala mig om batteritiden eftersom jag kör en lätt överklockning med ökad ljusstyrka.

tycker luren är riktigt bra nu

10. johannes 94

johannes 94 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ni med pron som uppdaterat till senaste versionen har erat tangentbord (utfällbara) fått den svenska/finska versionen eller den engelska?

Jag har alltid fått den engelska versionen när jag uppdaterat mobilen och tröttnat på att ändra.

11. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Handlar detta bara om absolut senaste eller har du fått engelsk på tidigare seus återtällningar oxo?

Jag reflashade med seus för någon/några veckor sen och fick svenskt/finskt(?) tangentbord

Sent from my U20i using Tapatalk

12. johannes 94

johannes 94 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det har varit så sedan innan jul och va så bara för någon dag sedan också innan senaste versionen kom. Får testa ominstallera seus och allt innan jag går från CM6..

13. Jonte71a

Jonte71a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det nu och uppdatera från Seus eller ska man ta filerna på xda?

14. Jonte71a

Jonte71a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och jag fattar nog inte hur man ska göra heller? :)

15. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Följ bara guiden.

16. hemligsomfan

hemligsomfan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2 dagar kom jag på en laddning med denna installerad. Dock inte märkt av några andra förändringar i mitt användande.

17. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Efter att jag fingrat lite för mycket i CM6 igår så packade min mini pro ihop och jag fick göra en återställning. Men jag fick bara den gamla mjukvaran. Finns inte den nyare till mini pro ännu? Jag tänkte att det kunde varit roligt och se hur den nya är innan jag installerar CM6 igen.

En till sak, min telefon blir alltid med engelskt tangentbord när jag återställer den. Jag har försökt, men aldrig lyckats få den på svenska utan att roota och fixa det med rootexplorer, eller keyboardswitcher som finns på xda nu.

18. pernel

pernel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den här uppdateringen var bara annonserad en tid under slutet av maj och början av juni via mitt telia abonnemang. Tvekade för länge eftersom jag ville veta att det skulle gå att roota den igen. Nu verkar uppdateringen vara tillbakadragen. PC Companion säger att den är uppdaterad men den gamla versionen är kvar.
    SEUS har slutat fungera för mig - när jag trycker ner tillbakaknappen, pluggar in usbkabeln så händer ingenting en lång stund. Därefter går telefonen in i laddningsmod.
    Är uppdateringen tillbakadragen? Hur får jag seus att funka igen?

19. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Har en känsla av att denna uppdateringen inte var ämnad för den stora massan.

20. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Knasigt, någon som vet om det är nya uppdateringar på gång från ericsson? (en officiell 2.3 skulle sitta fint, men det är ju bara att glömma)