2.1 och wifi. Någon som har problem?

Diskussion i 'Hero' startad av Vantskruv, 27 april 2010.

1. Vantskruv

Vantskruv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej hopp i forumet! Tänkte ställa min första fråga angående Wifi:n på 2.1:an.

Uppkopplingen till min switcher med trådlös funktion har fungerat alldeles utmärkt, både mer original-rommen (1.5) till Hero:n samt Sensehero v1.6. Dock ej med Sensehero v2.1 v2. Telefonen hittar inte min trådlösa enhet, dock mina grannars. Har uppdaterat till senaste RADIO-versionen (63.18.55.06JU_6.35.09.26).

Jag hoppas att någon vet vad som problemet är, och om det går att lösa eller ej. Har ringt min bredbandsoperatör (BBB), och felsökt lite med dom. Jag hittar andra wifi-uppkopplingar som använder BBB som operatör, men inte min. Enl. BBB skiljer sig inte några inställningar från min switcher gentemot de andra användarna (kanaler m.m är likadana).

2. smaaland

smaaland Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Prova att ställa din accesspunkt till en annan kanal, exempelvis en som de du hittar kör på. Har för mig att en del ROM:s (amerikanska?) inte kan köra på vissa kanaler p.g.a. någon lag av något slag.

3. Vantskruv

Vantskruv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det låter ju logiskt, har tänkt den tanken med, men dock så är ju switchen låst av BBB, så jag kan inte laborera med den överhuvudtaget. Tack för tipset ändå.

Edit: Förresten, det är icke logiskt, enl. BBB så är mina grannars trådlösenheter på samma kanal som min.