Min hero hängde sig vid loggan när 2.1 kom. Har sett i kommentarerna på nyhetssidan här att det är ett vanligt problem. Jag lämnade in telefonen och när jag nu hämtar den har den fått nytt mainboard. De har däremot INTE installerat 2.1 åt mig. När jag nu startar telefonen kommer naturligtvis uppdateringen igen. Någon som vet om HTC löst problemet än så jag att jag vågar ta hem den? Annars händer ju samma sak igen Jag har sett i kommentarerna att många löst det via datorn - men jag förstår absolut ingenting av vad de gjort så jag vill ta emot den via telefonen så fort HTC löst problemet. Och killarna i affären där jag hämtade dem såg ut som fågelholkar, där kan jag inte få närmare besked om något alls. (Ber om ursäkt om jag borde frågat detta i någon befintlig tråd, jag har letat runt lite men inte hittat svar på just det jag frågar. Isåfall kanske moderator kan flytta inlägget dit).
Tack! Det är bara det att jag inte förstår det heller. Vet du/någon om HTC jobbar på problemet eller om man måste lösa det själv via datorn? Chansen att jag ska lyckas med det är inte stor.
Problemet med att den fastnar på loggan brukar uppstå på rootade mobiler efter man har lagt in en ny Custom ROM utan att göra wipe/fabriksåterställning. Det är dock svårt att säga varför din låste sig. Har du fått en ny mainboard borde allt vara återställt och därmed inga problem att installera uppdateringen.
Tack! Alltså, någon hade förmodligen haft igång telefonen innan jag köpte den. Upptäckte när jag kom hem med den att påsar till kablar m m var öppnade och bland sms:en låg två telenormeddelanden från tidigare i år. (Orkade dock inte gå tillbaka och bråka om detta, heron köpte jag efter att min SE-mobil gått sönder efter 5 veckors användning och det enda jag hann lära mig med den var att jag hatade den.) Fast det verkar väl konstigt om de inte blåste den helt innan de sålde den andra gången.
Då kan ju den som haft den innan hunnit att roota den, och det då var anledningen till att det sket sig vid uppdateringen... Men som sagt, har du nu ett nytt mainboard så borde det inte vara några problem att uppdatera, lycka till!