2.1 update, vad blir bättre för x10 mini?

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by elpapo, Jul 18, 2010.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har sökt runt men inte hittat något om vad x10 mini användare kan se fram emot i 2.1 uppdateringen? När jag var en x10 användare så såg jag fram emot 720p video inspelningen främst. x10 mini lär väl inte få 720p? :P

Men som sagt, vad väntar x10 mini användaren främst på?

Galaxy i5700 fick en massa fler goa inställningar på kameran. Om det beror på 2.1 eller samsung själva som fixade det vet jag inte.... men kanske mer options till x10 mini med?

/elpapo

2. elpapo

MINA ENHETER

The Xperia™ X10, X10 mini and X10 mini pro smartphones will all receive software upgrades during their lifecycle to improve performance and add new communication and entertainment experiences.

Säger ju inte så mycket, inte heller x10 mini specifikt.

3. spazz

spazz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

4. elpapo

MINA ENHETER

5. DiscoBoy

DiscoBoy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas BT-stödet är bra mycket bättre. Bland annat saknar jag DUN-funktion (Modem).
    Sedan önskar jag att SE låter SMS och mail apparna kunna ligga ner i x10 mini, precis som de gör på x10 mini pro

6. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

X10M går väl att använda som modem, det är bara det att du måste ha en app för det såvitt jag förstår? BT är ju överlag mycket bättre i 2.1 än i 1.6 men SE har väl lagt in utökad stöd för att kompensera det om jag fattat saken rätt.

Utöver det så är kontaktlistan totalt omgjord mot 1.6 och är integrerad med bl.a. Facebook, något som kan vara trevligt beroende på hur SE gör med kontaktlistan. Hastigheten är överlag högre och fler appar funkar. En stor fördel ska väl också vara at Android drar mindre batteri, exakt hur stor skillnad det är vet jag dock inte.

...tycker Johan, som kör 2.1 på HTC Legend nu men får sin X10M imorrn :)

7. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    BT i mini är tyvärr inte lika utvecklat som i storebror, den finns, men du kan inte t ex skicka filer till andra mobiler via den, eller till mini. Det går att antingen installera Bump så kan man skicka utan BT till andra mobiler som har Bump t o m Iphone. Men Bluetoth Transfer skall det också funka, men ganska krånligt tyvärr. Fick själv inte det att funka... Bump är lättast. Men det blir säkert bättre med 2.1 eftersom den profilen finns i grunden vad jag förstått.

8. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag minns rätt så stödjer A1.6 bara ljudöverföring via bluetooth och från och med A2.0 så finns stöd i grunden även för filöverföring! Jag är faktiskt mest nyfiken på vad i min HTC Legend med 2.1 som kommer att dyka upp i X10 Mini med 2.1 - jag hoppas starkt på att SE tar till vara på den väsentligt bättre kontaktlistan som finns i 2.1!

Något jag vidare inte riktigt fattat är varför man på X10 kan filtrera ut mail i Timescape men inte på X10 Mini, eller att man kan ha olika bakgrundsfärger i Timescape? X10 Mini är ju faktiskt MER kraftfull än HTC Wildfire (deras budgetmobil), som dock har exakt samma mjukvara som Desire - och samma finesser...